Hugo Boss si-a pornit afacerea in Metzingen, un orasel mic din Germania cu o populatie sub 20.000 de locuitori. Inceputul a fost reprezentat de un mic atelier de croitorie, designerul trebuind sa faca fata perioadei de recesiune economica de dupa Primul Razboi Mondial. Compania Hugo Boss s-a aflat de mai multe ori in pragul falimentului in perioada crizei economice din anii '30, dar a reusit sa supravietuiasca datorita contractelor incheiate cu autoritatile germane.

Dupa moartea fondatorului companiei in 1948, Hugo Boss a intrat intr-un con de umbra, devenind o companie obscura in pragul falimentului. Momentul de revenire a fost reprezentat de primul costum lansat de companie, in anul 1953. Decizia urmasilor lui Hugo Boss de a se indeparta de liniile vestimentare destinate clasei mijlocii si de a produce costume barbatesti pentru cei cu venituri ridicate s-a dovedit cel mai bun pas pe care compania putea sa il ia.

Finantele companiei au cunoscut o revigorare rapida, contractele de livrare aparand peste noapte. Hugo Boss a inceput sa creeze numai costume care se adresau pesoanelor din inalta societate, barbatii cu venituri ridicate reprezentand baza clientilor. Culoarea neagra a devenit principalul element de brand identificator pentru linia vestimentara a casei de vestimentatie germane, colectia Hugo Boss Black reprezentand multi ani cea mai de succes linie a companiei.

In timp, articolele de vestimentatie adresate doamnelor s-au inmultit si diversificat, aparand astfel si liniile de accesorii, destinate ambelor sexe. Casa Hugo Boss este cunoscuta de asemenea si pentru parfumurile produse, interesant fiind faptul ca primul parfum a fost lansat abia in 1993. Din acel moment, Hugo Boss are o divizie separata al carei unic scop este conceperea esentelor parfumate.

Combinatia castigatoare: negru-portocaliu-verde

Cea mai veche colectie a casei de moda, Boss Black, a fost completata in 1999 de Boss Orange, o colectie descrisa ca fiind mult mai sportiva comparativ cu stilul cu care Hugo Boss s-a impus pe piata. Pentru cei care sunt 'fashion addicted', a fost lansata linia Hugo, descrisa ca o colectie premium: gulere din blana, manusi din piele si pantofi de culoare argintie.

Cea mai recenta colectie a casei de moda se numeste Hugo Green si este exlusiv masculina: canadiene groase dar 'desenate' astfel incat atragerea privirilor este garantata, caciuli, hanorace, cam tot ce ii trebuie din punct de vedere vestimentar unei persoane care pleaca la schi.

Citeste si:

Pe langa articolele de vestimentatie, Hugo Boss a creat si o intreaga serie de accesorii, de la incaltaminte la lenjerie intima, toate fiind adecvate pentru una din cele trei colectii generaliste. Domnii isi pot alege dintr-o larga varietate de pantofi, portofele sau genti un articol produs de o casa de moda renumita, in timp ce doamnele sunt ademenite prin pantofi atat pentru o seara de gala cat si pentru o intalnire de afaceri, colectia Boss Black incluzand si o linie de ceasuri.

Trecutul nazist

Daca Hugo Boss este astazi o companie cunoscuta si de succes prin prisma produselor sale, in urma cu aproape un deceniu situatia nu era atat de buna. Compania a trecut pentru o perioada printr-o criza, dupa ce in presa au aparut dezvaluiri privind trecutul companiei. Potrivit acestora, fondatorul companiei, Hugo Boss a colaborat cu puterea nazista in timpul celui de al doilea razboi mondial.

Acuzatiile faceau referire la faptul ca Hugo Boss a produs uniforme pentru trupele germane, inclusiv SS, fapt confirmat si de catre oficialii companiei. De asemenea, informatiile descoperite aratau ca, foarte probabil, compania a folosit mana de lucru fortata, fapt care nu a mai fost confirmat de oficialii companiei care au promis ca vor cerceta in trecutul companiei pentru a descoperi aceste amanunte.

Hugo Boss fusese catalogat ca un oportunist al celui de 'Al Treilea Reich', fiind obligat sa plateasca la finalul razboiului o amenda de 80.000 de marci, pierzandu-si si dreptul de a vota. Casa de moda de astazi nu mai are nicio legatura cu familia Boss dupa ce compania s-a listat la bursa in ani '80, membrii familiei retragandu-se treptat din cadrul actionariatului Hugo Boss.

Astazi, Hugo Boss este o subsidiara a producatorului italian de textile Marzotto S.p.A, fiind inglobata in cadrul unei noi case de vestimentatie, Valentino Fashion Group. Diviziile producatoare de parfum sunt detinute de Procter & Gamble.