Conform perceptiei noastre de occidentali individualisti, mall-urile sunt cladiri imense, construite in spiritul consumului de masa. Clasa si rafinamentul se regasesc doar in buticurile stilate, ascunse sub o semnatura grea. Imaginati-va insa o pleiada de nume mari din lumea modei, amestecate cu restaurante de lux, muzee, acvarii si cluburi de noapte, intr-un decor futuristic... mall-ul asiatic.
Este greu sa imbini spatiile imense, structurate pe mai multe niveluri, cu pretentiile de calitate pana la ultimul detaliu. Insa in cultura asiatica, unde activitatile de socializare sunt cultivate cu atentie si respect, iesitul la cumparaturi este un ritual in sine. Cele mai mari orase din Asia detin cel putin cate un complex comercial la standarde de top, atat din punct de vedere cantitativ, cat si calitativ.

Mall-urile din Asia depasesc, insa, sfera iesitului la cumparaturi. Suprafetele de zeci de mii de metri patrati gazduiesc, pe langa magazine, restaurante si cinematografe, si galerii de arta, muzee, patinoare, bazine de inot, observatoare si acvarii cu pesti exotici. Mall-ul devine locul predilect pentru o serie de activitati variate, legate de consum, sport sau cultura, un epitom al socializarii.

Unul dintre cele mai stilate mall-uri din Asia este Starhill Gallery, din capitala malaysiana Kuala Lumpur. Starhill Gallery se pozitioneaza ca fiind locul care ofera „O Galerie de Experiente Bogate”, rasfrante in sapte directii: Festin, Rasfat, Impodobire, Explorare, Grija, Aroma si Muza. Mall-ul isi imparte astfel ofertele intre moda, mancare, frumusete, articole pentru casa, lifestyle si arta.

La o suprafata de 26.000 de metri patrati, Starhill Gallery ofera standarde de exclusivitate si refugiu rar intalnite intr-un complex comercial de asemenea dimensiuni. Aspectul si identitatea impresionante ale mall-ului au fost aduse la viata de arhitecti si designeri celebri din Malaysia, Singapore, Japonia, SUA, Franta, Anglia, Germania si Italia. Tema generala de design a spatiului combina simplitatea naturii cu ideea de belsug. In interior, coloane elegante fac legatura dintre diferitele niveluri ale cladirii, in timp ce exteriorul imbracat in sticla permite luminii naturale sa patrunda in intreaga cladire.

Numele de pe lista de shopping a mall-ului malaysian sunt grele: Kenzo, Christian Dior, Porsche Design, Louis Vitton si altii. Dupa cumparaturi, mai mult de o duzina de restaurante asteapta sa-si ofere specialitatile chinezesti, malaysiene, japoneze sau thailandeze. Iar pentru cei care nu se indura sa plece, hotelul Ritz-Carlton aflat in vecinatatea mall-ului ofera cazare de lux, cu majordomi la fiecare camera.

Tara cu cea mai mare populatie din lume se poate lauda si cu cel mai mare mall din lume. Situat langa orasul chinez Dongguan, South China Mall include doua hoteluri de cinci stele, un spa, un parc tematic, o „plaja californiana” si o replica a Arcului de Triumf. Megacomplexul comercial este considerat imaginea evolutiei acestui sector in China. Analistii industriei sustin ca, pana in 2010, China va avea sapte din cele mai mari zece mall-uri din lume.

Cu o suprafata de peste 600.000 de metri patrati, ce include spatiu arendabil pentru aproximativ 1.500 de magazine, South China Mall are sapte zone tematice, modelate dupa urmatoarele orase, natiuni sau regiuni: Amsterdam, Paris, Roma, Venetia, Egipt, Insulele Caraibe si California.

Chiar daca s-a deschis in urma cu doi ani, South China Mall inca sufera din lipsa de retaileri. Analistii sustin ca principalul motiv pentru aceasta este amplasarea in suburbiile orasului Dongguan, unde accesul se poate face doar cu masina. Publicul chinez inca prefera magazinele din centru complexelor din suburbii, o schimbare in acest sens urmand sa aiba loc in urmatorii ani, sustin analistii.

Orasul Singapore se poate lauda si el cu unul dintre cele mai pline de viata mall-uri din lume. Numele mall-ului Vivocity este inspirat de cuvantul “vivacitate”, care evoca experienta unui stil de viata modern, activ, energic si accesibil tuturor.

Cu o suprafata totala de peste 140.000 de metri patrati, VivoCity ofera vizitatorilor sai placerea de a se plimba printr-un parc construit pe acoperisul cladirii. Parcul contine atat un amfiteatru in aer liber, cat si un aqua-park imens, de marimea a cinci bazine olimpice. VivoCity isi fixeaza anual un calendar cu festivaluri si evenimente artistice, care atrag atat localnici, cat si vizitatori din toata lumea.

Orasul Dubai ne-a obisnuit deja cu luxul, excesul si opulenta. Mall of the Emirates este localizat strategic in zona care poarta numele de “Noul Dubai”. Centrul are o suprafata de 223.000 de metri patrati si ofera o mare varietate de activitati de consum, relaxare si sport.

Pe langa cei 450 de retaileri pe care ii gazduieste, Mall of the Emirates ii atrage pe vizitatori prin Ski Dubai - cel mai mare resort acoperit de schi din lume si Magic Planet – cel mai mare centru acoperit de divertisment pentru familii, din Emiratele Arabe Unite. Cinestar Cinemas este un complex cinematografic care contine 14 ecrane gigantice, iar Dubai Community Arts and Theatre este o galerie de arta care poate gazdui pana la 500 de persoane.

Ansamblul de centre de divertisment va fi completat in viitorul apropiat de doua hoteluri de cinci stele, cu propriile terenuri de tenis, piscine si spa-uri.

Roppongi Hills este cel mai vizitat mall din orasul japonez Tokyo. Pe langa selectia larga de magazine chic si restaurante de lux, mall-ul ofera vizitatorilor cateva parcuri ingrijite si muzee exceptionale. Complexul are aproximativ 40 de cafenele si restaurante, inclusiv unul cu specific de vin, proprietatea lui Francis Ford Coppola.

Orasul Tokyo poate fi admirat in toata splendoarea sa de pe puntea de observatie, inalta de 250 de metri, si numita Tokyo City View. Pentru cei care nu s-au saturat de oras, hotelul Ritz-Carlton din apropiere isi ofera serviciile ireprosablie.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Lifestyle »


Setari Cookie-uri