In decembrie anul trecut, designer-ul Marc Jacobs si-a organizat petrecerea anuala cu opt sute de invitati, printre care cunoscuti editorialisti de la Vogue sau Harper's Bazaar, in Camera Curcubeului de la Rockefeller Center.

Pentru aceasta ocazie, el a ales o tema a serilor arabe, cu acrobati, femei cu imense coliere de aur, barbati care purtau candelabre pe frunte si cinci baruri. Mai mult decat atat, la un moment dat, o ploaie de pulbere de aur a inceput sa cada peste invitatii la petrecere.

Chiar daca aceasta petrecere traditionala a lui Jacobs se tine de optsprezece ani, in acest an, in apropierea sarbatorilor de iarna, partenerul sau de afaceri Robert Duffy, a trimis un mail in care explica viitorilor invitati faptul ca petrecerea a fost anulata din cauza climatului financial actual.

Chiar daca nu au fost afectate in mod decisiv in acest an, majoritatea brand-urilor de lux din lume s-au confruntat cu probleme majore din cauza crizei economice mondiale. Astfel, clientii au continuat sa cumpere in primele luni ale anului, insa situatia s-a schimbat drastic in ultima perioada.

Vanzarile brand-urilor de lux au inceput sa scada in luna iunie a acestui an insa doar in luna octombrie procentul scaderilor a depasit 20 la suta, conform MasterCard SpendingPulse, care studiaza vanzarile atat in retail cat si in domeniul serviciilor.

Aceasta evolutie reprezinta o amenintare pentru revistele si ziarele din intreaga lume, care sunt dependente de publicitatea marcilor de lux.

Citeste si:

Astfel, numarul paginilor de publicitate ale revistelor de top a scazut cu 22 la suta pentru luna decembrie a acestui an, fata de aceeasi perioada a anului trecut, conform Media Industry Newsletter. Asadar, revista Vogue de exemplu a ajuns de la 284 pagini cat avea in decembrie anul trecut, la 221 pagini in acest an.

De asemnea, revista Food & Wine are acum 126 de pagini, fata de 160 in decembrie 2007.

In contextul in care mai mult de jumatate dintre consumatorii de brand-uri de lux si-au diminuat cheltuielile in acest domeniu, publicatiile incearca sa mentina in continuare angajamentele publicitare.

De asemenea, alte proiecte de lux, si campaniile de publicitate ce le insotesc, sunt anulate sau amanate. General Motors amana lansarea modelului Buick LaCrosse pana in ianuarie, Ford anuleaza procesul de redesign al lui Volvo S60 sedan si XC90, iar Chrysler a incetat producerea modelului hibrid Aspen.

Lantul hotelier Orient-Express a anulat constructia noilor cladiri din Miami, Cartagena, Spania, Zambi si Italia, Donald Trump amana un proiect imobiliar din Philadelphia, in valoare de 300.000 milioane euro, iar Ritz-Carlton Hotel Company si-a amanat deschiderea unor noi locatii in Florida, Vancouver si California.