Astfel, pe o strada din centru, in Bucuresti si Timisoara, se experimenteaza timp de trei zile pe an un mod inedit de a revendica spatiul public printr-o abordare constienta din punct de vedere urbanistic, arhitectural, civic si artistic.

Proiectul prevede largirea trotuarelor destinate in mod normal pietonilor si crearea unei promenade inverzite, plantarea de copaci si pavarea cu piatra cubica a unor portiuni de strada, inlesnirea circulatiei auto in zona strazii Jean L. Calderon, parcaje subterane si un pasaj pietonal, noi edificabile in zona Gradina Icoanei, parcul Filipescu si restaurarea istorica si amenajarea Gradinei Icoanei.

Atelierele si proiectele culturale care se desfasoara pe strada sunt bazate pe inscrieri deschise tuturor organizatiilor si persoanelor fizice preocupate de oras si de locuitorii sai, iar la editia a V-a s-au inscris peste 200 de proiecte si idei in Bucuresti si peste 50 in Timisoara.

Street Delivery este in acelasi timp un demers pentru recastigarea dreptului la promenada si la un oras in care sa se poata respira. In acest scop, organizatorii preseaza autoritatile sa conserve si revitalizeze 25 de monumente istorice de-a lungul traseului pietonal (dintre care doar 12 sunt deocamdata listate). Scoala Centrala, Blocul ARO, Biserica Anglicana, Casa Universitarilor, Casa Dimitrie Sturdza, Casa Ion Mincu, Hotel Ambasador sunt printre cele mai cunoscute.

In ultimii cinci ani, Street Delivery s-a dezvoltat, lasand in urma monumente si imbunatatiri vizibile ale strazii in vederea recuceririi treptate a spatiului public. Dincolo de aceasta, evenimentul a fost un factor important de coeziune a comunitatii de pe strada Arthur Verona.

Street Delivery reinventeaza si intareste rolul structural pe care spatiul public l-a jucat in toate orasele europene, incurajeaza gradarea complexa intre spatiul public si privat, propune un mediu urban care sa inspire viata de zi cu zi si converteste peisajul dezolant in spatiu viu.