In ce fel este afacerea dvs unica si in ce fel produsele sau serviciile dvs vor atrage clientii? Care sunt principalele diferente dintre compania dvs si concurenta? Ce va face sa alegeti afacerea dvs in locul alteia?

Cu alte cuvinte, care ar putea fi motivul pentru care un client ar face afaceri cu dvs?

1.Definiti afacerea si strategia dvs
Definirea strategiei dvs este importanta. Iata cateva intrebari care v-ar putea ajuta sa va clarificati strategia:
- Care sunt clientii dvs?
- In ce tip de afacere sunteti?
- Ce vindeti (produse/servicii)?
- Care este planul dvs de crestere?
- Care este principalul dvs avantaj?

2.Scrieti pe hartie care sunt obiectivele dvs.
Creati o lista de obiective cu o scurta descriere a actiunilor care urmeaza a fi intreprinse. Daca sunteti abia la inceputul afacerii dvs va trebui sa va concentrati mai mult pe obiectivele pe termen scurt. De cele mai multe ori un concept de afacere noua va trece printr-o perioada de cercetare si dezvoltare inainte ca rezultatul sa poata fi prevazut cu acuratete pentru un timp mai indelungat.

Creati doua seturi de obiective:

1. pe termen scurt: de la 6 la 12 luni
2. pe termen lung: de la 2 la 5 ani.

Explicati si specificati pe cat posibil ceea ce doriti sa obtineti. Incepeti cu obiectivele personale. Apoi o lista cu cele in legatura cu afacerea. Raspundeti la aceste intrebari:
- Ca si proprietar al afacerii, ce doriti sa obtineti?
- Cat de mare sau de mica doriti ca afacerea dvs sa fie?
- Doriti sa va includeti familia in afacere?
- Personal: doriti sa oferiti locuri de muca sau poate nu vreti sa conduceti alte pesoane.
- Doriti sa va adresati unei cauze anume cu afacerea dvs?
- Descrieti calitatea, cantitatea si/sau serviciile si nivelul de satisfactie al clientului.
- Cum ati descrie principalele avantaje pe care le aveti asupra competitiei?
- Cum credeti ca va schimba afacerea dvs viata clientilor?

3. Intelegeti-va clientii

Nu este realist sa va asteptati ca sa indepliniti nevoile tuturor clientilor dvs, nici o afacere nu poate face asa ceva. Alegeti-va piata cu mare grija. Daca nu luati in considerare acest aspect va garantam ca veti fi dezamagiti de performantele afacerii dvs. Faceti acest lucru si veti fi mai mult decat multumit de rezultate.

- Nevoi: ce nevoi neimplinite au potentialii dvs clienti? Cum indeplineste afacerea dvs aceste nevoi - de obicei este vorba de ceea ce clientii nu au inca la dispozitie sau nu este satisfacut corespunzator. Identificati care sunt nevoile nesatisfacute.

- Dorinte: ganditi-va la acestea ca la dorintele clientului dvs. Si acest sector poate fi deficitar.

- Probleme: amintiti-va faptul ca lumea cumpara pentru a rezolva o anumita problema. Ce probleme rezolva produsul sau serviciul dvs?

Citeste si:

- Perceptie: care sunt percetiile negative sau pozitive pe care le au clientii in legatura cu dvs, profesia dvs, serviciul sau produsul dvs? Identificati atat partile negative cat si cele pozitive. Veti putea sa folositi ceea ce invatati atunci cand incepeti marketingul si promovarea afacerii dvs.

4. Invatati de la concurenta

Puteti invata multe despre afacerea dvs si despre clienti doar uitandu-va la modul in care competitorii dvs fac afaceri. Iata cateva intrebari care sa va ajute sa invatati de la concurenta si sa va concentrati pe clientii dvs:
- Ce stiti despre piata dvs tinta?
- Ce au competitorii dvs?
- Cum abordeaza concurenta piata?
- Care sunt punctele slabe si cele forte ale concurentei?
- Cum puteti imbunatati dvs abordarea pietei?
- Care este stilul de viata, din punct de vedere demografic si psihologic, al consumatorului dvs ideal?

5.Probleme financiare

Cum se vor misca banii dvs?
Care este punctul dvs de "break-even"?
Ce potential profit are afacerea dvs?
Acordati-va timp pentru a pregati proiectele financiare. Aceste proiecte ar trebui sa tina cont de perioadele de colectare a platilor pentru conturile dvs la fel ca si de termenii de plata pentru furnizorii dvs. De exemplu, va puteti plati datoriile in 30 de zile, dar trebuie sa asteptati 45-60 de zile ca sa fiti platit de clientii dvs.

O proiectie a rulajului banilor cash va va arata de cat capital de lucru veti avea nevoie in timpul acelor "goluri" ce pot aprea in activitatea dvs curenta.

Exista patru pasi in crearea unei strategii de marketing pentru afacerea dvs:

- Identificati toate pietele tinta: definiti CINE este clientul dvs ideal sau piata tinta. Majoritarea companiilor isi fac 80% din afacere cu 20% din clienti lor. In acest caz merita sa va directionati timplu si energia catre clientii cei mai importanti.

- Calificati cele mai bune piete tinta: scopul acestui pas este de a va clarifica si defini si mai bine ce profil de client va poate asigura cele mai bune sanse spre succes. Strategia este de a pozitiona afacerea pe acelasi nivel ca si majoritatea clientilor dvs tinta. Este foarte important sa va dati seama care sunt cei mai buni clienti ai dvs si cum sa pozitionati cat mai bine compania dvs in sectorul dvs de piata.

- Identificati instrumentele, strategiile si metodele: o piata la care nu aveti acces este o piata pe care nu o puteti servi. Marketingul este procesul de gasire, comunicare si educare a pietei dvs primare despre produsele si serviciile dvs. Alegeti o combinatie de instrumente si strategii, care atunci cand sunt combinate, va cresc sansele de succes.

- Instrumente si strategii de testare a pietei: presupunerile pe care nu le verificam sunt de obicei cele care creeaza probleme. Acordati-va timpul necesar pentru a testa toate presupunerile in legatura cu afacerea dvs, mai ales cand faceti cheltuieli mari.