Campania Noul Rom a catigat doua Grand Prix Lions la categoriile Promo&Activation si Direct Lions, un Titanium Lion la categoria Titanium and Integrated, trei Gold Lions la categoriile Integrated, Direct Lions, Promo&Activations, un Silver Lion la categoria Media Lions si doua Bronze Lions la PR Lions.

Ciocolata Rom isi pune pe ambalaj steagul american ca sa porneasca o dezbatere despre valorile romanesti

Ciocolata Rom isi pune pe ambalaj steagul american ca sa porneasca...

Campania realizata de McCann Erickson a adus pentru prima oara in Romania si in regiune Grand Prix-ul de la festivalul de la Cannes. In plus, obtinerea unei distinctii Titanium Lion reprezinta o noua premiera, premiul fiind acordat celor mai avangardiste campanii la nivel mondial. In aceasta categorie, Rom a participat alaturi de Nike si Volkswagen.

“A contat ca o tara foarte mica face lucruri creative. Este un semnal – orice brand suficient de inteligent se poate bate cu un Nike la creativitate. Publicitatea nu mai e ce a fost, pregatiti-va pentru o noua era. Imaginea Romaniei ar trebui sa se bazeze mai mult pe branduri si afaceri romanesti”, sustine Adrian Botan (foto).

Ciocolata Rom, unul din cele mai longevive branduri romanesti, care si-a pastrat reteta din 1964, a inlocuit steagul romanesc de pe ambalaj cu cel american si a trecut la sloganul “The taste of coolness”. Ideea de la care a pornit campania a fost aceea de a stimula sentimentul national in randul tinerilor din Romania.

Explicatia campaniei Rom: Voiam sa cream un soc care sa trezeasca patriotismul romanilor

Explicatia campaniei Rom: Voiam sa cream un soc care sa trezeasca...

Campania Noul Rom a generat o acoperire media in valoare de 300.000 de euro. In primele sase zile ale campaniei pe site-ul Rom au fost inregistrati 75.000 de vizitatori unici, iar numarul fanilor brandului de pe reteaua de socializare Facebook a crescut cu 300%. Consumatorii au creat peste zece cauze pe Facebook, printre care au cerut Rom-ul autentic inapoi. Cea mai populara cauza a atins 20.000 de membri intr-o saptamana – mai mult decat a strans intr-un an cauza pentru crearea unei autostrazi nationale in Romania.

“Cel mai tare ne-am temut de o lipsa de reactii. A prins noutatea ideii, am mers departe si am avut curaj, clientul a sustinut campania. Juriul a fost impresionat ca am pus in aplicare campania, am mers in magazine si am pus Rom american pe rafturi”, declara Dinu Panescu, group creative director.

Perioada de executie a campaniei a durat patru luni.

“Erau weekend-uri in care ne intalneam la agentie cu reprezentantii fiecarui departament. Eram organizati ca intr-o camera de razboi, unde mancam, gandeam, mai aveam putin si dormeam. A fost o campanie atipica si foarte intensa”, isi aminteste si Ruxandra Savulescu, account director.

La randul sau, Bogdan Enoiu, managing director McCann Worldgroup Romania, sustine ca aceasta campanie a fost realizata “pentru Romania, nu pentru a fi chemati la Cotroceni pentru laude”. Si-a exprimat insa regretul pentru absenta televiziunilor romanesti la festivalul de la Cannes, in conditiile in care si “publicitatea este importanta pentru masa romanului”. [Cititi si Premiile de la Cannes sunt cea mai mare realizare. Ma pot retrage fericit in 2015]

Enoiu, McCann: Premiile de la Cannes sunt cea mai mare realizare. Ma pot retrage fericit in 2015

Enoiu, McCann: Premiile de la Cannes sunt cea mai mare realizare....

Citeste si:

“Speram ca aceste premii sa-I inspire pe tineri sa vina in publicitate, la fel ca in Suedia cand toti pustii se apucau de tenis dupa victoriile lui Bjorn Borg”, afirma Enoiu.

Pe de alta parte, Adrian Botan a subliniat necesitatea unei mai bune selectii a lucrarilor trimise de agentiile romanesti la Cannes. “Trebuie sa fie idei bune pentru ca ele reprezinta Romania, ele arata ce inseamna publicitatea romaneasca”, adauga Botan.

Cine sunt cei care au lucrat la campanie?

Din partea Kandia Dulce: Gabriela Munteanu – market activation manager, Ruxandra Stanuica Barbulescu – marketing manager, Gianina Popescu – brand manager si Elena Nestor – brand manager.

Regizor – Radu Munteanu. Casa de productie – Multimedia Est

Din partea McCann Erickson: Adrian Botan – creative partner, Catalin Dobre – group creative director, Dinu Panescu – group creative director, Ionut Cojocaru – art director, Andra Badea – art director, Florin Florea – copywriter, Ruxandra Savulescu – account director, Lavinia Vaduva – senior account executive, Ileana Serban Piriu – human insight director, Alina Carasol – media manager Universal Mcann, Victor Croitoru – planning director Universal McCann, Monica Stoica – media planner Universal McCann, Ruxandra Vasilescu – PR manager McCann PR, Sorina Iordan – PR Executive McCann PR, Cristina Birleanu – Account Director MRM Worldwide, Ramona Mandu – Junior Strategic Planner MRM Worldwide, Laurentiu Stere – art director MRM Worldwide, Paul Cioc – copywriter MRM Worldwide, Viorel Sfetea – web developer MRM Worldwide, Daniel Manea – senior flash developer MRM Worldwide, Ilinca Nanoveanu – A/V producer, Emil Gheorghe – senior developper MRM Worldwide si Tiberiu Munteanu – A/V manager.