Piata tv din Romania trebuie sa faca loc unui nou canal de filme: Cinemax. Pentru ca e un canal pre-pay, nu se va bate sa scoata din banda altele pentru a fi receptat.

La Moeciu, zona de munte in Bucegi aflata la o distanta destul de mare de orase si rutina acestora, daca vrei sa te uiti la televizor nu prea ai la ce. Cablul tv nu este foarte raspandit, iar din cauza muntilor, antenele sunt prea putin utile. Antenele satelit par singura solutie. Cum Moeciu a devenit o din ce in ce mai frecventata zona turistica, principala preocupare a localnicilor este sa isi atraga clienti. O camera cu televizor se vinde si mai repede si mai scump decat una fara, asa ca au tot interesul sa le ofere si programe tv pe langa preparate culinare specifice. Cu toate acestea, nu toate vilele si cabanele isi permit o antena satelit.

Solutia vine din partea celor mai noi tehnologii in materie de receptare tv. Desi inovatiile se lanseaza in metropole, Digi tv se potriveste manusa zonei descrise. Televiziunea digitala poate exista doar daca exista canale de televiziune carora sa li se potriveasca. Asa ca HBO a lansat Cinemax.

Al doilea canal pre-pay din Romania

Cinemax este un nou canal premium de film, adus in Europa Centrala de HBO. In timp ce HBO este dedicat marilor hituri hollywoodiene, filmelor noi cu box-office mare si serialelor produse chiar de HBO, Cinemax va fi dedicat filmelor apreciate ale tuturor timpurilor, filmelor care si-au castigat aprecierea criticilor si a iubitorilor de film, filmelor europene si a celor care au facut senzatie in festivaluri. Grila de programe este conceputa intr-un mod in care fidelizeaza repede telespectatorii si le usureaza lor vizionarea: serile tematice. Daca nu ai timp sa consulti un ghid tv, stii ce te asteapta la televizor.

Receptare usoare la munte

Ce legatura are Cinemax cu statiunea brasoveana? Sistemul de receptare Cinemax este Set Top Box, compatibil cu platformele Data To Home, un sistem de receptare pus la dispozitie in Romania de RCS, care nu necesita existenta cablului tv sau a antenelor satelit.

In Romania, experienta unicului canal cu plata, HBO, nu este una tocmai fericita din punctul de vedere al securizarii semnalului.

Reprezentantii HBO Romania vorbesc inca, cu toate eforturile depuse, de o rata a pirateriei de peste 80%, mai mare decat in orice alta tara europeana.

Cinemax a fost lansat numai in acele sisteme tehnologice care asigura o buna securizare a semnalului TV.

Sistemul Set-Top-Box (STB) este compatibil atat cu retelele de difuzare a semnalului prin cablu, cat si cu platformele DTH.

Se asteapta la 50.000 abonati in 2005, in conditiile in care sistemul DTH are o piata de 500.000 abonati.

Este un canal preplatit, ca si HBO, al carui pret de receptare va diferi in functie de oferta si pachet.

Cat costa

Kit decodor: 80$
Kit antena: 15$
Instalare antena: 15$
Abonament pachet baza 5,25$/luna
Extra 6,95$/luna

O noua forma de publicitate online de la ARBOmedia

ARBOmedia deruleaza pe 30 dintre site-urile aflate in portofoliul sau o campanie de publicitate ce utilizeaza un format nou, neexploatat pana acum in publicitatea online din Romania. Formatul combina doua tipuri de publicitate folosite pana acum separat: videoclipul si bannerul care isi pastreaza pozitionarea relativa in momentul derularii.

Campania creata pentru SEAT se deruleaza in perioada februarie - martie 2005. Bannerul reprezinta oglinda campaniei TV de lansare a noului SEAT Toledo si a fost creat in colaborare cu Webdev, avand sunetul original, optiuni de derulare, oprire, sau inchidere. Calin Rotarus, Online Sales Director ARBOmedia spune ca aceasta campanie arata tendintele clientilor de publicitate din Romania in ceea ce priveste investiitile pe internet in 2005. Ei vor integra din ce in ce mai mult comunicarea online in strategia de comunicare si vor prefera formate mari, care, chiar daca sunt mai scumpe decat celelalte, au impact mult mai mare.

Animal Planet si animalele sarace

Animal Planet isi implica telespectatorii in lupta pentru salvarea animaleor. Un program derulat in luna martie va prezenta o serie de centre de protectie a animaleor salbatice care vor primi fiecare cate 10.000 $. Cele sase centre vor fi prezentate in cadrul emisiunii "Lupta lui Lyndal", in fiecare seara de duminica. Telespectatorii vor putea vota pe site-ul www.animalplanet.ro care este centrul ce va primi un bonus de 10.000 pentru a rezolva situatia in care se afla. In plus, telespectatorii vor putea vedea si cum au fost cheltuite sumele donate centrelor.

Romantic FM mai atractiv pentru publicitate

Din luna martie Romantic FM isi pune spatiul de antena la dispozitia clientilor de publicitate top class de pe piata romaneasca. Dupa ce 12 ani s-a identificat ca un post radio aparte pe piata radio din Romania, cu un format de tip Easy Listening European Oriented, Romantic FM vrea sa devina un jucator de luat in seama pe piata de publicitate. Ultimele date de audienta furnizate de Asociatia pentru Radio Audienta (ARA) impreuna cu IMAS si MERCURY arata ca publicul lor este format din persoane cu varste cuprinse intre 30 si 50 de ani, cu educatie medie si superioara, oameni activi din punct de vedere profesional, cu un grad social ridicat. Un public atractiv pentru clientii de publicitate.