Tranzactia este poate cea mai importanta din ultimii ani de pe piata de comunicare, avand in vedere ca este un schimb de actiuni intre The Group, un holding format din 17 agentii, peste 80 de clienti si afaceri de peste 115 milioane de euro anul trecut, si divizia locala de media a Omnicom, cel de-al doilea grup de comunicare la nivel mondial, un gigant cu venituri de 13,8 miliarde de dolari anul trecut.

Omnicom are peste 5.000 de clienti in mai mult de 100 de tari.

Oficialii The Group si Omnicom nu au precizat care este valoarea tranzactiei sau care au fost pachetele de actiuni tranzactionate.
Afaceri duble fata de competitie?
Insa strategia pare a fi una de bun augur pentru ambele entitati.
Pe de o parte, grupul lansat in 2005 ca un business de familie de Zoltan Szigeti (foto 1) si fratii Mihaela si Bogdan Nicola se indeparteaza tot mai mult de urmatorii jucatori din domeniul comunicarii.

Avand in vedere businessul derulat de The Group si Omnicom Romnia anul trecut, afacerile celor doua entitati ar putea ajunge impreuna la circa 150 de milioane sau chiar mai mult in acest an. The Group a avut o cifra de afaceri in jurul a 116 milioane de euro anul trecut. Despre businessul celor doua agentii de media ale OmnicomMediaGroup Romania pe anul trecut nu exista inca date, insa este probabil sa fi ramas la nivelul de circa 30 de milioane din 2010 sau sa fi scazut usor.

Daca afacerile celor doua grupuri ar ramane in acest an la nivelul din 2011 sau ar creste usor, cu un business de 150 de milioane sau mai mult, The Group si Omnicom ar avea impreuna afaceri duble fata de concurenta. De exemplu, in urma cu doi ani, dupa The Group se afla grupul Ogilvy Romania, cu o cifra de afaceri de circa 64 de milioane de euro.

“Ne-a preocupat totdeauna sa identificam oportunitati de a creste si vedem parteneriatul nostru ca pe o traducere elocventa a conceptului <<expertiza internationala impletita cu experienta locala>>” a declarat Zoltan Szigeti (45 de ani), presedintele The Group.

Pe de alta parte, Mihaela Nicola (44 de ani), CEO-ul holdingului, declara recent ca pentru acest an managementul isi doreste sa consolideze businessul, neexistand planuri privind lansarea sau cumpararea de agentii noi.

Nicola, The Group: Viziunea companiilor ramane aceeasi, strategia se adapteaza

Nicola, The Group: Viziunea companiilor ramane aceeasi, strategia...

“Vrem sa consolidam ceea ce am dobandit din punct de vedere al cotei de piata, dar si al disciplinelor pe care le acoperim. Nu ne gandim sa lansam sau sa cumparam agentii noi, cum am facut in anii anteriori. Daca ma gandesc bine, de fapt, niciodata n-am avut acest obiectiv explicit, dar atunci cand am identificat o echipa pragmatica, serioasa, cu oameni care gandesc pe termen lung si am descoperit o compatibilitate cu valorile noastre, nu am stat pe ganduri. Niciodata nu am cumparat un plan de business, ci am evaluat o echipa, potentialul acesteia si, cu precadere, al liderului”, afirma Mihaela Nicola (foto 2) recent pentru Wall-Steret.ro

De altfel, pe langa cresterea organica, prin lansarea de numeroase agentii si o strategie care a facut ca tot mai multe companii sa lucreze cu The Group (mai ales pentru servicii de media), tranzactiile sunt o obisnuinta pentru holding. Acesta a mai cumparat companii precum agentia de field marketing BrandsOn si cea de online New Media Agency.
Ce inseamna pentru Omnicom
Totodata, tranzactia este una favorabila pentru Omnicom, un grup care in Romania nu avea pozitia solida pe care o detine in alte tari si care astfel isi majoreaza sansele de a fi intre jucatorii mari, avand in vedere ca Zoltan Szigeti si Mihaela Nicola sunt doi dintre romanii cu cea mai mare experienta in comunicare. De altfel, grupul lansat de acestia in 2005, dupa zece ani la sefia Ogilvy Romania, a ajuns in doar patru ani cel mai mare grup de comunicare din tara si ramane acolo din 2008 incoace.

De altfel, Collin Gottlieb, CEO al Omnicom Media Group pentru zona Europa, Orientul Mijlociu si Africa spune ca a ales sa dezvolte operatiunile media ale grupului impreuna cu Zoltan Szigeti datorita "reputatiei si performantelor profesionale ale acestuia”.

“Avem convingerea ca parteneriatul realizat cu The Group va contribui la dezvoltarea viitoare a operatiunilor noastre de media”, afirma si Ian Clarke, CEO al Omnicom Media Group in Europa Centrala si de Est.

OmnicomMediaGroup era prezent pe piata locala prin agentia de media OMD inca din 2000, insa focusul pe cresterea acestei filiale a inceput abia din 2007, cand la conducerea OmnicomMediaGroup Romania a venit Carmen Tanasie (foto 3).

“Imi aduc aminte ca atunci cand am preluat grupul (n.red. 2007), la prima intalnire a directorilor pe regiune ne uitam unii la altii si «Romania, Romania, pe ce loc sunteti voi? Aa, pe 12». Si ei toti erau top 1-2. Nu 3, pe 1 sau 2. Si am zis nu e in regula, avem multe de facut, dar am luat-o ca pe o oportunitate, nu ca pe o problema”, povestea Tanasie in urma cu doi ani, odata cu preluarea contului Vodafone.

Cu ochii pe OMD: Ce urmeaza dupa preluarea contului Vodafone

Cu ochii pe OMD: Ce urmeaza dupa preluarea contului Vodafone

Citeste si:

Intre 2008 si 2010 Omnicom Romania si-a triplat afacerile, insa la finalul lui 2010, cel mai bun an pentru grup, acesta se afla abia pe locul sapte in topul jucatorilor de pe piata locala de comunicare.

Iar anul trecut, OMD Romania a pierdut contul de media al Vodafone, in octombrie operatorul de telecomunicatii hotarand sa lucreze din nou cu agentia de media Universal McCann, parte a grupului McCann Erickson. OMD lucra cu Vodafone, unul dintre cei mai mari advertiseri locali cu un buget estimat la peste zece milioane de euro, din ianuarie 2010 ca urmare a unei licitatii castigate la nivel international de Omnicom.

Tot in 2011, la doar doua luni dupa aceasta mutare de cont, Cristian Mucichescu pleca de la conducerea OMD, devenind seful pe vanzarile de publicitate pentru televiziunile din trustul Intact ((Antena 1, Antena 3, Antena 2 si Gsp TV).

Carmen Tanasie spunea la finalul lui 2011 ca plecarea Vodafone nu influenteaza businessul
OMD.

“Acesta este stilul de viata al agentiilor. Ne influenteaza in masura in care vrem noi sa ne lasam influentati”, afirma ea in decembrie anul trecut.

In acelasi timp managerul declara ca grupul pe care il conduce ramane cu aceleasi obiective pe care le avea si in 2007.

„Atunci ne doream ca in sapte, opt, noua ani sa fim numarul unu. Ceea ce inseamna ca daca pana acum au trecut cinci ani ne dorim ca in urmatorii doi, trei sa fim un grup foarte puternic, cum de altfel si este Omnicom Media Group in lume”, spunea Tanasie. Ea adauga ca momentan, in Romania, nu au fost aduse nici un sfert din resursele pe care grupul le are la nivel mondial, dar ca in urmatorii ani vor fi lansate noi agentii.

Omnicom MediaGroup Romania are 46 de angajati si cuprinde agentiile de media OMD, PHD si OmnicomMediaGroup si diviziile Fuse (comunicare prin continut), Media Digital (divizie de online) si Opera (trading). Dintre acestea, cel mai mare business este derulat de OMD, care in 2010 a avut afaceri de circa 29,9 milioane de euro.

In prezent, grupul lucreaza pentru peste 30 de clienti, printre acestia numarandu-se Dacia Renault, McDonald's, Walmark, Citroen, Mars Wrigley, Barila, Duraziv si AXN.
Un nou manager la OMD
Odata cu aceasta tranzactie, conducerea OMD Romania va fi preluata de Liana Mihai (38 de ani), cea care pana in prezent a fost managing director al House Of Media, una dintre agentiile de media din The Group.

“Sunt incantata de oportunitatea de a conduce OMD Romania. Este o agentie care se bucura de reputatie impecabila, a castigat mai multe premii pe plan international decat orice alta agentie, a fost recent numita Agentia Anului de catre revistele Advertising Age si Adweek. Ma voi stradui sa consolidez pe mai departe reputatia profesionala a OMD Romania” declara Liana Mihai (foto 4).

Pe de alta parte, Carmen Tanasie, sefa Omnicom Romania si cea care a condus interimar agentia dupa plecarea lui Cristian Mucichescu, ar putea ocupa o functie la nivel regional in cadrul retelei Omnicom, dupa cum a declarat pentru wall-street.ro, seful grupului pe zona Europei Centrale si de Est.

Cel mai important lucru pentru The Group prin intrarea in actionariatul OMD si PHD ar putea fi castigarea de noi clienti veniti prin reteaua Omnicom si, astfel, disparitia unui avantaj despre care Mihaela Nicola vorbea anul trecut pentru Wall-Street.ro.

Nicola, The Group: Intre noi si celelalte agentii de media nu e o lupta egala

Nicola, The Group: Intre noi si celelalte agentii de media nu e o...

“Majoritatea dintre competitorii nostri sunt companii multinationale. Intre ei si noi nu e o lupta egala, in sensul in care ei cateodata au avantajul primei sanse in fata unor clienti internationali de retea. Pe de alta parte, in ceea ce ne priveste nu e o lupta egala pentru ca noi suntem trei cel putin, fondatorii (Zoltan Szigeti, Mihaela Nicola si Bogdan Nicola - n.r.), cei carora le pasa intr-un fel incomparabil mai mult fata de oricine altcineva de destinul companiei”, afirma Nicola in 2011.