Pentru compania Ogilvy & Mathers, noul an a inceput cu o criza. Reprezentantii companiei sustin insa ca momentul critic a trecut. Urmeaza redefinirea.

Plecarea managementului care a condus compania timp de zece ani si, totodata, insuficienta comunicare a companiei pe plan intern si extern reprezinta, in opinia Manuelei Necula, noul head of country al grupului, elementele care au produs criza de la Ogilvy. „Criza a insemnat mai multe aspecte. In primul rind, plecarea managementului care a condus firma timp de zece ani. Pe de alta parte, a fost o criza comunicationala, intrucit compania a hotarit sa comunice in felul in care a comunicat si au fost gap-uri de timp in piata, in care lumea s-a intrebat ce se intimpla. De asemenea, putem numi criza faptul ca, intern, oamenii si-au pus si ei intrebari“, a explicat Necula.

Momentul critic se pare insa ca a trecut: „Am depasit punctul culminant al crizei si sintem in momentul in care ne stabilizam“, spune Necula, potrivit careia compania nu a fost contactata de Parchetul National Anticoruptie.

Relatia cu clientii

Scandalul de la Ogilvy a influentat in mod cert imaginea exterioara a companiei. Se pare insa ca vechii clienti nu s-au speriat. Conducerea companiei sustine ca nu a pierdut nici un contract in ultimul timp. „Am gasit la nivelul clientilor un suport extraordinar“, apreciaza Necula, potrivit careia unul dintre obiectivele principale ale agentiei consta in canalizarea atentiei pe clientii existenti.

Planuri de viitor

Citeste si:

In momentul de fata, Ogilvy& Mathers nu este perceputa ca una dintre cele mai creative companii din industria publicitatii. Noua conducere incearca insa sa schimbe lucrurile pe acest segment, o data cu imbunatatirea tuturor departamentelor. „In domeniul asta este loc de mai bine (creativitatea, n.red) si clar vom face eforturi. O sa ne redefinim. Vreau sa cistig increderea eu, ca manager, in fata echipelor. Vreau sa le remodelez, sa aduc ce lipseste. Si vreau sa ne schimbam putin personalitatea, ca si agentie. Ne trebuie un nivel de profesionalism in toate departamentele “, a mai spus Necula.

Noi contracte

Ogilvy a cistigat de curind, prin Red Cell si 141, un contract cu producatorul de medicamente Ozone Laboratories. De asemenea, Media Insight a cistigat contractul Orkla Foods, iar Mindshare contractul cu Perfetti Van Melle. Cele patru agentii opereaza sub umbrela Ogilvy. Tot prin 141 si Red Cell, Ogilvy a fost invitata sa participe la doua licitatii foarte importante. „Este vorba de niste pitch-uri foarte mari“, sustine Necula.

Paradoxul Festivalul Effie

25 martie este pentru greii din lumea publicitatii un mare eveniment: EFFIE, singurul festival de masurare a eficientei in publicitatea romaneasca, isi va desemna cistigatorii. In lupta se va inscrie si Ogilvy, dar este in intirziere. Aceasta in conditiile in care Manuela Necula este presedinta comisiei de organizare. „Sintem pe ultima suta de metri in a ne inscrie. Mai avem pina pe sapte (martie, n.red), dar o sa platim niste penalitati. Este un deadline prelungit. Probabil ca o sa platim in jur de 450 de dolari“, sustine sefa de la Ogilvy. Compania va participa la concurs cu una din campaniile pentru Zapp.