”Situatia politica influenteaza dramatic sectorul privat, stagnand investitiile, incetinind dezvoltarea economica, influentand negativ calitatatea vietii. Ingrijorarile sunt majore in secotrul privat, cel care reprezinta de fapt inima dezvoltarii unei economii si a unei societati. Prioritatile sectorului privat nu se regasesc inca pe agenda politicienilor din Romania si aceasta continua discrepanta care exista intre obiectivele economicului si cele ale politicului, se resimte puternic in sectorul serviciilor, influentind negativ dezvoltarea afacerilor. De aceea noi ne uitam catre alte piete care ne ofera proiecte, pentru ca ne dorim sa evoluam profesional si sa ne dezvoltam, contribuind din pacate la capital de imagine a altor piete, in loc s-o facem in Romania si pentru Romania, cum ar fi firesc”, explica Catalina Stan, managerul agentiei cu afaceri de circa 1,4 milioane de euro anul trecut.

Au clienti in Republica Moldova si Ucraina

Compania oferea de mai multi ani servicii in Republica Moldova, iar de anul acesta a intrat si pe piata din Ucraina.

In prima jumatate a anului, agentia a semnat sapte contracte noi in domeniul energiei, al productiei de echipamente medicale, IT si in domeniul serviciilor de public affairs. Unul dintre proiecte a fost incheiat cu un client din domeniul productiei de echipamente specializate din Ucraina.

“Tot in premiera am demarat si o colaborare cu o companie de consultanta din Ucraina, cu care derulam in parteneriat doua proiecte in Republica Moldova”, mai spune Stan.

In prezent, BDR Associates Communication Group are 30 de clienti din sectorul privat si guvernamental, asociatii de afaceri, institutii international. Printre acestia se numara Lidl, Flextronics, Cord Romania, Minuzzo Italyan Style in Romania, Alinso Group, Cisco, clubul de echitatie Equestria, Fiskars, Gefco Romania, centrul oftalmologic Oculus, PCC SE, Pirelli, Superbrands. Pe de alta parte, in Republica Moldova, compania are conturi ca BCR Moldova, Delegatia Comunitatii Europene, Ambasada Americii la Chisinau, BERD, fondul de investiii Adriatic Fund sau Cancelaria de Stat a Republicii Moldova.

In primul semestru din an, compania a avut o cifra de afaceri de circa 2,5-3 milioane de lei (570.000- 685.000 de euro) , aproximativ la acelasi nivel cu prima jumatate a anului trecut. Agentia are in prezent 28 de angajati, dintre care cinci in Republica Moldova.

Citeste si:

“In primul semestru ne-am mentinut in aceiasi parametri ai anului trecut, conform previziunilor rezervate facute la inceput de an, avand in vedere contextul economic intern si international”, spune Catalina Stan despre rezultatele companiei.

Vor sa nu scada sub cifra de afaceri din 2011

Managerul BDR Associates isi doreste ca pana la finalul anului sa isi consolideze businessul in tarile vecine, sa mentina portofoliul de clienti si cifra de afaceri a companiei sa nu fie mai mica decat cea din 2011.

Agentia a avut anul trecut afaceri de 1,4 milioane de euro si un profit net in jurul a 120.000 de euro, conform Ministerului de Finante. Cifrele reprezinta businessul agentiei din Romania, dar si din Republica Moldova, unde BDR Associates are un birou.

BDR Associates este o agentie fondata in 1995 de catre Catalina Stan impreuna cu trei membri ai echipei implicate in proiectul “Buna dimineata Romania”, pe care managerul l-a desfasurat in perioada in care lucra pentru compania de consultanta Deloitte. Stan este actionarul majoritar al agentiei, un procent de 14 % fiind detinut de Alexandra Mihailescu, vicepresedintele companiei. Din 2003, agentia s-a afiliat la reteaua internationala Hill & Knowlton (in prezent aceasta se numeste Hill+Knowlton Strategies), parte a WPP, unul dintre cele mai mari grupuri de comunicare din lume.

Printre principalii competitori ai BDR Associates Communication Group Nicola Porter Novelli, Ogilvy PR, McCann PR, Graffiti Public Relations, Grayling, GolinHarris, BDR Associates, DC Communication, The Practice si GMP PR. Piata locala de relatii publice este estimata la circa 25 de milioane de euro in acest an.