Baltasiu este fost client service manager in cadrul companiei de cercetare Nielsen Romania. Managerul are o experienta de peste 13 ani in cercetarea de piata, dintre care ultimii opt ani la conducerea departamentului de cercetare a consumatorului al Nielsen.

“Serviciul de e-couponing este diferit de reducerile colective. Practic, orice membru al site-ului va avea acces gratuit la oricare din reducerile oferite de catre producatori si comercianti pe aceasta platforma. Promotiile vizeaza orice produs din cosul zilnic, de la produse de baza pana la dulciuri, produse de ingrijire personala sau a gospodariei”, explica Baltasiu.

Practic, oricine se inregistreaza pe site-ul care urmeaza sa fie lansat in urmatoarele saptamani va putea alege de pe site cupoanele de reduceri pe care si le doreste. Apoi, trebuie sa le printeze si sa le prezinte in magazin, la casa, cand plateste produsele si astfel va putea obtine reduceri pentru cumparaturile obisnuite, in magazinele din comertul modern (hypermarket, supermarket, discounter).

Site-ul de e-couponing ar putea fi lansat la finalul lui noiembrie

Investitia initiala in proiect este in jurul a 200-250.000 euro, iar platforma va fi disponibila, cel mai probabil, la finalul lunii noiembrie.

“Pentru primul an de activitate ne propunem sa incheiem contracte de acceptare a acestui sistem cu toate lanturile internationale din Romania. Astfel, cupoanele vor putea fi utilizate de cumparatori in cat mai multe magazine. Practic, producatorii au o solutie suplimentara pentru castigarea bataliei la raft, avand acces catre influentarea deciziei de achizitie, din momentul in care consumatorii isi pregatesc lista de cumparaturi. Producatorii isi cresc vanzarile si isi rasplatesc cumparatorii fideli, iar comerciantii atrag mai multi oameni in magazinele lor. Implicit, consumatorii cumpara mai mult cu aceeasi suma de bani”, mai spune managerul Wave Division.

De exemplu, in SUA, utilizatorii de cupoane online au facut cu 22% mai multe vizite in magazine, iar cosul de cumparaturi a crescut cu 23%, conform studiului GfK Knowledge Networks din 2011.

De asemenea, unul dintre obiectivele principale ale managerului este informarea si educerea pietei, adica atat a companiilor (retaileri si producatori) cat si consumatorilor (a clientilor care acceseaza si printeaza gratuit cupoanele).

Citeste si:

“Pe componenta de business-to-business, de interactiune cu companiile, lansam acest proiect impreuna cu unul dintre cei mai mari retaileri din comertul modern, fiind in acelasi timp in negocieri cu producatori pentru activarea a cat mai multor campanii de reduceri prin cupoane online. Pana la sfarsitul anului ne dorim sa starnim interesul si sa implicam cat mai multi producatori, dar si alte lanturi de magazine. Pe partea business-to-consumer, este absolut necesar sa construim un mediu de informare, prin care consumatorii sa afle de existenta noii platforme”, explica Baltasiu.

Platforma este realizata in parteneriat cu compania Coupons.com, companie de solutii de e-marketing prin intermediul cupoanelor online: cupoane printate acasa/la serviciu, cupoane activate prin telefoane mobile si prin cardurile de loialitate ale comerciantilor. Mai exact, compania sprijina cumpararea de produse in magazine prin intermediul cupoanelor digitale.

„Cei de la Coupons.com ne asista in dezvoltarea acestui proiect oferindu-ne know how, dar si solutia care sta in spatele platformei”, afirma Baltasiu.

In prezent, pentru acest proiect lucreaza zece oameni, insa spre finalul anului se vor face alte recrutari pentru crearea unui departament de client service care va mentine si va dezvolta colaborarea cu retailerii si cu producatorii.

Wave Division este una dintre cele mai mari agentii de BTL full service din Romania, cu o activitate de peste 13 ani si o retea dezvoltata in 72 de orase. Compania a avut in 2011 o cifra de afaceri de aproximativ 4,8 milioane de euro si un numar mediu de circa 240 de angajati. De asemenea, Wave Division a inregistrat anul trecut un profit net in jurul a 680.000 de euro.

Agentia ofera servicii integrate de in-store, events management, shopper marketing si, in curand, digital couponing pentru companii de P&G, Danone, Heineken, Heidi, Hochland, Interstar, Intersnack, Kosarom, Lidl, L'Oreal, McDonald's, Macromex, Mega Image, Prodal, Real, Reckitt Benckiser, Royal Canin, Samsung, Strauss, Tetrapak.