Telefonul mobil nu mai este de mult doar o platforma tehnica prin care utilizatorii pot comunica. Evolutia statutului telefonului mobil de la a fi o componenta de tehnologie la un accesoriu extrem de popular a inlesnit accesul companiilor in mediul privat al posesorilor: prin intermediul reclamei pe telefonul mobil. De asemenea, un alt element care a favorizat patrunderea in universul privat al consumatorului il reprezinta si faptul ca individul este intr-o continua criza de timp. In acest context, companiile incearca sa ii capteze tot mai mult din timpul si asa limitat pe care il are la dispozitie

„Desi a fost introdus pentru functia sa de baza, aceea de a inlesni comunicarea intre oameni, in scurtul timp de la lansarea lui, telefonul devine din ce in ce mai mult un purtator de «content» (cum ar fi ring tone-uri, poze, informatie etc). Folosirea acestui canal de comunicare si pentru reclama este deci un pas natural,“ spune Irina Pencea, group account director la agentia de publicitate Odyssey. In consecinta, aparitia acestui nou tip de relatie intre consumator si telefonul sau mobil determina companiile sa apeleze la strategii de marketing care sa includa aceasta noua componenta de comunicare.

Arma de marketing sau „jucarie“?

„Reclama pe telefonul mobil inseamna fie afisarea de bannere promotionale pe portalurile mobile, fie promovarea produselor prin SMS, fie reclame voce introduse in timpul convorbirilor in schimbul minutelor gratuite sponsorizate de anumite companii. Aceste servicii sint la inceput pe piata din Romania, unde s-au dezvoltat de exemplu aplicatii de apelare automata cu mesaje promotionale voce“, declara Ciprian Negura, head of VAS Development, Cosmote.

Sursa: http://www.cotidianul.ro/index.php?id=5193&art=12498&cHash=6d4a79ce23