Subiectul exploatarii gazelor de sist a beneficiat de cea mai mare expunere in mass-media online in saptamana 14 octombrie – 20 octombrie 2013. Ziua de varf in care s-a discutat cel mai mult pe aceasta tema a fost 18 octombrie 2013, ziua urmatoare anuntului companiei Chevron ca va suspenda activitatea privind exploatarea gazelor de sist in localitatea Silistea (Vaslui). In aceasta zi au fost publicate 174 de articole.
Exploatarea gazelor de sist a fost un hot-issue si pentru social media, inregistrand un numar de 1.524 de mentionari pe paginile de Facebook, conturile de Twitter, bloguri, forumuri si in comentariile articolelor. Ziua de varf in care subiectul a fost cel mai intens discutat in social media a fost 17 octombrie 2013, data corespunzatoare anuntului Chevron ca va suspenda activitatea exploatarii gazelor de sist in Silistea.

Cum au declinat subiectul companiile si autoritatile

In contextul exploatarii gazelor de sist, principalele companii care au beneficiat de expunere mediactica in online au fost Chevron (1.264 de aparitii) si Gazprom (230 de aparitii). Exxon Mobil si Shell au avut aparitii sporadice legate de tema analizata (exploatarea gazelor de sist), cu 68 de mentionari in media online, respectiv 18 articole.
Dintre reprezentantii autoritatilor, Prim-ministrul, Victor Ponta, a beneficiat de un coverage media in online de 580 de articole referitoare la subiectul analizat, in timp ce Presedintele Romaniei, Traian Basescu, a avut 188 de aparitii, iar ministrul Economiei, Andrei Gerea, 33 de aparitii.

Gazele de sist vs. alte subiecte al lunii octombrie

In luna octombrie, alaturi de exploatarea gazelor de sist, in topul celor mai discutate subiecte din mass-media online s-au clasat: Rosia Montana(12.065 de aparitii), ziua Regelui Mihai (860 de aparitii), botezul Printului George (318 aparitii) si situatia cainilor fara stapan (193 de aparitii). Astfel, subiectul central al analizei MediaIQ – exploatarea gazelor de sist – se situeaza pe locul al doilea intr-un clasament al celor mai discutate teme in mass-media online in perioada mentionata.
Monitorizarea a fost realizata pe un esantion de 1.500 de surse cu acoperire nationala si locala (cotidiane nationale si locale, periodice nationale si locale, site-uri de televiziuni & radiouri); peste 50.000 de bloguri cu trafic foarte mare si comentariile scrise la fiecare articol; 10.000 de pagini de Facebook si comentariile scrise la fiecare intrare; 40.000 de conturi de Twitter si peste 50 de forumuri.
MediaIQ este primul serviciu romanesc de media intelligence. Acesta permite, pe langa oferirea
unor cifre privind numarul de aparitii si publicatiile aferente, si analizarea acestora in detaliu, in functie de canal, reactii, evolutie temporara sau context. Cateva dintre companiile care apeleaza la serviciile MediaIQ sunt Bergenbier, bauMax, BRD, ING Asigurari, JTI, L'Oreal, PayU.