Anul acesta o sa avem parte de un eveniment unicat, din grila de mai sus: CowParade Bucuresti. Vaci baltate – nu acelea din gospodariile taranului roman, ci unele din fibra de sticla – vor deveni suportul pe care artistii autohtoni il vor folosi pentru a crea opere care mai de care mai deosebite.

Fenomenul CowParade a luat nastere la Zürich in 1998 ca o initiativa de a atrage localnicii in centrul orasului, a spori numarul turistilor si a ridica, astfel, notorietatea orasului. Sculptorul elvetian Pascal Knapp a fost cel care a modelat cele 3 statuete care servesc drept suport tridimensional pentru artistii care doresc sa decoreze o vaca de fibra de sticla in marime naturala. Prin urmare, initial a fost vorba de o campanie de imagine pentru un orasel cu identitate gri, bazata pe o idee neobisnuita. Datorita impactului, evenimentul CowParade a dobandit dimensiuni globale.

INTAMPLARI

La Praga, Vaclav Havel a decorat o vaca pe care i-a dedicat-o lui Nelson Mandela (trebuiau sa o picteze impreuna, dar, din cauza problemelor de sanatate ale lui Mandela, acesta nu a mai putut sa o picteze). Vaca s-a vandut la licitatie cu 28.000 de euro in noiembrie anul trecut. Tot la Praga a existat cireada vacilor UE (25 de vaci sponsorizate de ambasadele celor 25 de tari membre ale Uniunii Europene). Aceste vaci sunt in prezent expuse azi la Haga. La Dublin, celebrul designer Jon Rocha a imbracat o vaca in peste 4.000 de cristale Waterford. Vaca s-a vandut la licitatie cu 125.000 de euro, devenind astfel cea mai pretioasa creatura a colectiei. Printre cele mai populare vaci se numara: Daisy, Cowch, Fresco, Waga waga moo sau Yahoo cow. De la Yahoo cow iti puteai verifica mesajele daca aveai adresa de e-mail, evident pe Yahoo.

SIMBOL

Harry Potter cow a fost cu greu luata din parcul in care fusese expusa, datorita locuitorilor care, indragind-o foarte mult, protestau de fiecare data cand se punea problema mutarii ei in alta parte. Singura solutie a fost aceea de a o muta in curtea casei scriitoarei ce a creat povestea lui Harry Potter. La Tokyo a fost creata o vaca samurai, iar la Dublin, o Celtic cow. Intre propunerile de proiecte de la Bucuresti, avem Cowlusar (calusar), cateva Dracula Cows, vaci cu motive traditionale romanesti si vaci care infatiseaza peisaje din Romania sau sculpturi de Brancusi.

Primele doua vaci expuse la noi sunt Denise si Moo-Ma. Ele au starnit curiozitatea si entuziasmul publicului, iar artistii care le-au dat viata, Mariana Ioanitescu si Jean-Hugues Herskovits, au considerat decorarea lor o adevarata provocare. Printre artistii cunoscuti care s-au inscris la CowParade se numara: Doina Levintza, Ioan Nemtoi, Razvan Ciobanu. Doina Levintza s-a declarat foarte incantata de ideea participarii la un asemenea eveniment, privit ca o "joaca" ce permite oricui sa-si exprime trairile interioare prin intermediul artei.

Pentru sponsori, CowParade reprezinta o posibilitate de a isi face publicitate intr-un mod inedit. CowParade poate fi un instrument de marketing mai special si accesibil intr-o piata media saturata. El ofera sponsorilor posibilitatea de a-si face publicitate intr-un mod foarte creativ, pe o media neconventionala. Fara a pune pe vaca un logo sau numele unui produs, dar comunicand in subtext valorile marcii de promovat, curajostii dau frau liber imaginatiei si creativitatii artistilor. Si castiga o bila alba din partea consumatorilor, care apreciaza mereu naturaletea si iesirea din tipar.