EFFIE este singurul festival care recompenseaza reusita in atingerea si depasirea obiectivelor de publicitate si isi va desemna castigatorii pe 25 martie 2005, la J.W. Marriott Grand Hotel. Jurizarea celor 49 de campanii, de la 20 de agentii, inscrise in concurs va avea loc tot la Marriott, in 22 - 23 martie, procesul avand loc individual si confidential. Evenimentul se gaseste la cea de a doua editie in Romania, ca urmare a preluarii in 2004 a licentei de organizare de la American Marketing Association New York.

Comitetul de organizare este format din Manuela Necula (RedCell/141), Marcho Kouumdjiev (Unilever SCE), Radu Florescu (Saatchi & Saatchi), Razvan Matasel (Leo Burnett), Felix Tataru (GMP/MAP). Evenimentul este organizat de Business Media Group si sustinut de RAAA (Romanian Association of Advertising Agencies) si IAA Romania (International Advertising Association). Auditarea informatiilor comunicate in formularele de inscriere va fi asigurata de Delloite & Touche.

Juriul este prezidat de Mihai Ghyka (Marketing Director Interbrew si Presedinte IAA Romania) si este format din: Rick Kendall - Vice-President AMA - EFFIE NY, Dan Tasca - Marketing Manager SCE Unilever, Aneta Bogdan - Managing Partner Brandient, Bianca Bourbon - Marketing Manager NCBs Coca-Cola, Cristina Vulpe-Editor Media & Advertising Club Mediafax, Cristofor Iosub - Client Service Director Red Cell / 141, Dan Petre - General Manager D&D Research, Daniel Gavrila - Managing Director Lowe & Partners, Elena Livinti - Brand Communication Director Leo Burnett & Target, Eusediu Margasoiu - Marketing Manager Quadrant Amroq Beverages, Ioana Manea - Strategic Planning Director, Scala Thompson, Ionut Mosteanu - Marketing Specialist Western Union, Maria Tudor - Managing Director Zenith Media, Peter Jansen - General Manager Sanoma Hearst, Petrisor Obae - Editor Capital, Radu Ghelesel - Client Services Director Grey Worldwide Romania, Robert Chandler - Client Service Director McCann Erickson, Robert Zanescu - Marketing Director Raiffeisen Bank, Roxana Stan - Senior Brand Manager P&G, Sorin Vulpe -Director General Catavencu, Volodymyr Semenikhin - Marketing Director Kraft Foods Romania.

Categoriile in care s-au inscris campaniile sunt: produse alimentare, produse non-alimentare, bauturi alcoolice, bauturi non-alcoolice, retail (fast food, restaurante, magazine, supermarketuri, lanturi de retail etc.), bunuri de folosinta indelungata (automobile, electronice, mobila, computere etc.), servicii financiare, media si divertisment, campanii non-profit, telecomunicatii, altele (farmaceutice, bunuri si servicii de lux, software, real estate, transport, turism etc). Incepand cu acest an exista o categorie distincta pentru promotii, ale carei campanii nu vor putea concura inca pentru Grand EFFIE. La categoria retail nu a fost inregistrata nici o campanie.

Citeste si:

Procesul de jurizare, desfasurat in doua etape, urmeaza pas cu pas procedurile standardizate de operare internationale ale EFFIE. In Etapa I fiecare intrare este examinata de catre juriu si evaluata din punctul de vedere al succesului in atingerea obiectivelor specifice de marketing. Se evalueaza "brief-urile de eficienta" subscrise de catre participanti, fara comparatie intre ele si fara a fi insotite de materialele de creatie si se acorda scoruri individuale. Comitetul de
jurizare stabileste short list-ul lucrarilor care vor trece in Etapa a II-a.

In cadrul Etapei II se evalueaza campaniile finaliste si se introduc materialele de creatie. Juriul evalueaza si puncteaza fiecare campanie, atat din punctul de vedere al brief-ului de eficienta, cat si al executiei creative. Scorul final obtinut de fiecare campanie reprezinta o medie a scorurilor obtinute pentru brieful de eficienta si pentru executiile creative, intr-un raport de 2:1.

Asteptarile organizatorilor sunt ca obtinerea unui EFFIE sa devina unul dintre obiectivele comune ale agentiilor si clientilor de pe piata romaneasca, asa cum este pentru industria marketingului si publicitatii din tarile dezvoltate ale lumii. Cele 300 de bilete pentru seara de gala s-au epuizat in 4 zile de la punerea lor in vanzare, fiind vandute pe principiul .