Lansat astazi pe piata intr-o noua editie, Media Fact Book de la Initiative ramane un instrument indispensabil pentru toti cei implicati in marketing si comunicare, asa cum a fost apreciat de la prima aparitie, informeaza un comunicat al companiei.

„Piata media a fost caracterizata in 2005 de dinamism si de o dezvoltare a mediului de afaceri, mai ales cel al domeniilor telecomunicatii, financiar-bancar si farmaceutic. in plus, au fost lansate numeroase ziare, posturi de radio si televiziuni noi, fragmentarea fiind un raspuns firesc la marirea si diversificarea bugetelor de publicitate”, spune Octav Popescu, Managing Director Initiative Romania.

Media Fact Book arata ca presa a pierdut teren in favoarea televiziunii, a carei piata a crescut cu peste 37%, dar ale carei preturi sunt inca mici comparativ cu tarile din Regiunea Central-Est europeana. Presa a continuat sa fie caracterizata de fragmentare, iar vanzarile pe acest mediu au ramas constante. S-au remarcat tendinta de trecere a ziarelor de la format mare la format tabloid si o serie de campanii de improspatare a imaginii, a graficii sau a continutului editorial. Nivelul investitiilor in publicitatea pe print a crescut cu 10%.

In ceea ce priveste radio-ul, numarul de licente radio a ajuns la 629, dintre care doar 77% sunt active. Specialistii Initiative arata ca investitiile in publicitate la radio au crescut cu 15%, iar cele in outdoor cu circa 25% fata de anul anterior. in 2005, piata outdoor s-a remarcat prin calitate, diversitate si volum, datorita nevoii brandurilor de a se diferentia. Locatiile de top au devenit din ce in ce mai putine si s-a implementat un sistem al rezervarilor in avans.

Citeste si:

Investitiile in publicitate pe internet, desi greu de previzionat din cauza lipsei de metode de estimare exacta, au cunoscut cea mai spectaculoasa crestere - 53%. De la 600 de mii de euro in anul 2003, publicitatea online a ajuns in 2005 la peste doua milioane de euro. Au aparut peste 24 de mii de site-uri noi, iar vanzarile de calculatoare au ajuns la 600 de mii pe an, cu 40% mai mult decat in 2004. si, in ciuda faptului ca pretul unui bilet la film a crescut cu 40%, cinematografia isi continua trendul descendent inceput in anul 2001.

„In 2006 va continua cresterea in volum a investitiilor media, alimentata de maturizarea pietei bancare si de declansarea unei competitii reale, dar si de cresterea competitivitatii pe pietele de telefonie, auto si retail. De asemenea, va creste ponderea investitiilor din partea companiilor cu actionariat autohton. Estimez valoarea pietei la cca 320 milioane de euro, in crestere cu aproape 30% fata de anul anterior”, mai spune Octav Popescu, Managing Director Initiative.

Activa pe piata de media romaneasca de 12 ani, Initiative Romania este afiliata retelei internationale Initiative Worldwide si se claseaza intre primele agentii de profil. Portofoliul Initiative Romania include Orange Romania, Johnson&Johnson, Raiffeisen Group, MOL Romania, Pernod Ricard, GlaxoSmithKline, Berlin-Chemie, Continental, Beres, Reinert, Power Horse, Porsche, Sarantis, Sony Ericsson. Cu o cifra de afaceri de circa 14 miliarde de dolari in anul 2004, Initiative Worldwide numara peste 3500 de angajati in cele 99 de birouri la nivel global.