Versiunea noua va fi concentrata intr-un spatiu mai redus si asta pentru ca ziarul va fi mai mic. Noul “look” spera sa capteze noi cititori, indreptandu-si atentia si inspre cititorii tineri. Mai multa culoare, grafica schimbata, articole mai scurte si mai atractive, acestea au fost principalele schimbari pe care le va suferi publicatia, conform declaratiilor oferite de editorii ziarului intr-o conferinta de presa care a avut loc la New York.

Prima pagina a ziarului va fi similara ca design cu cea actuala, dar va avea cinci coloane in loc de sase si doar doua de sumar in partea stanga a paginii. Cei trei inchi cu care va fi “scurtat” ziarul vor salva anual 18 milioane de dolari, au mai precizat editorii.

Stirile de interior vor fi concentrate intr-un spatiu cu 10% mai redus, dar aproximativ jumatate din ceea ce se reduce pe pagina este reprezentat de tabele statistice care apareau in print. Ele vor aparea in continuare insa numai in pagina de web a publicatiei, a precizat Paul Steiger, manager editor al WSJ.

Steiger a mai precizat ca si continutul ziarului va fi schimbat, asta insemnand mai multe articole exclusive. “Nu suntem agnostici dupa ce canale folosesc in mod frecvent cititorii nostrii, vrem sa le foloseasca pe amandoua”, a mai spus managerul, referindu-se la varianta print si online a ziarului.

Citeste si:

In efortul de a aduce mai multi cititori tineri, publicatia va lansa si un program de marketing pentru a face exemplare disponibile pentru tineri. Gordon Crovitz, publicist al ziarului a precizat ca femeile si tinerii cititori au fost foarte entuziasmati de noul “look” al WSJ, concluziile acestea fiin extrase in urma unui. Mario Garcia, care este consultant de desing al ziarului a spus ca noul format, mai restrans, va face publicitatea mult mai vizibila in paginile acestuia. Dale Travis, care manageriaza partea de advertising a publicatiei este de parere ca noul format si design-ul schimbat nu vor afecta reputatia ziarului.

Alte mari publicatii au redus din marimea paginilor in ultimii ani. Dintre acestea sunt Tribune, Los Angeles Times, Washington Post si USA Today. New York Times planuieste sa recurga la un rebrand in 2008.

WSJ a facut mai multe schimbari in ultimii ani si asta mai ales pentru ca a incercat sa targeteze si liderii business-ului si publicitarii. In 1998 a lansat un supliment de real succes, astfel ca “Weekend Journal” apare in fiecare vineri. In anul 2002 s-au mai facut cateva adaugiri care au constat in aparitia unei alte sectiuni de finante pe paginile ziarului. Si tunci grafica a fost perfectionata. Anul trecut a aparut si o editie de duminica a publicatiei cu o mai mare acoperire de publicitate.