Piata autohtona de farma este foarte activa si competitiva, motiv pentru care principalii jucatori isi perfectioneaza serviciile oferite. Ofertele sunt dintre cele mai variante, de la discounturi la promotii si carduri de fidelitate, pana la propunerea gratuita a unei surse de informare 'impachetata' cu stil. Revistele, care prezinta informatii si consiliere din domeniul medical, sfaturi utile despre produsele dermato-cosmetice si cosmetice, sunt oferite clientilor ca bonus de fidelitate.

Dupa doi ani de zile de la lansarea revistei Farmaciilor Dona pe piata, se simtea nevoia unei revigorari, mai precis trebuiau oferite servicii imbunatatite de informatii din domeniul medical pemtru o varietate mai mare de cititori. Cu o investitie de 20.000 euro, „Dona Info” - noul nume al revistei - si-a shchimbat formatul, care acum este mai mare, cu un numar extins de pagini, de la 16 pagini plus coperti pana la 36. Rubricile au fost de asemenea diversificate si extinse.

O astfel de revista poate sa atraga clienti, clienti care, odata familiarizati cu produsul, il vor cere constant la intrarea in farmacii. Acesta este si motivul pentru care tirajul a crescut considerabil de la aparitia revistei in farmaciile Dona, tirajul fiind acum de 80.000 de exemplare. „De la primul pana la actualul numar editat, tirajul a crescut gradat. Comparand ultimul tiraj al vechiului format cu actualul, acesta aproape s-a dublat”, a declarat pentru Wall-Street Georgeta Ionica, sefa Biroului de Promovare si Comunicare din cadrul Farmaciilor Dona.

Citeste si:

Publicitatea reprezinta in cea mai mare parte sursa de existenta a unei astfel de reviste, in anul 2006, aceasta ocupand 75% din costurile editarii ei. „Odata cu realizarea noului format, rate-cardul a fost modificat. Am estimat ca fondurile obtinute din contractele de publicitate vor acoperi 50% din costurile aferente realizarii revistei, a mai spus Georgeta Ionica. Rebranding de 20.000 euro al revistei gratuite 'Dona Info'

Farmaciile Dona se axeaza foarte mult si pe campanii ale unor proiecte create in concordanta cu politicile publice de sanatate, mai precis un program special dedicat bolnavilor de diabet. „Pana in momentul actual, bugetul alocat campaniei de diabet s-a ridicat la 40.000 euro, insa costurile aferente vor creste si mai mult odata cu acordarea reducerilor, care au fost bugetate la aproximativ 10.000 euro / luna. Frecventa si impactul social pe care il are diabetul determina implicarea cat mai multor organisme sa lupte pentru pacienti afectati”, a conchis reprezentanta farmaciilor Dona.

Fiecare lant farmaceutic are in portofoliu cate o revista care sa il reprezinte pe piata. Centrofarm si-a lansat de curand revista „Benessere”, in farmaciile Help Net se distribuie revista "Dolce Vita", in timp ce Sensiblu si revista „Blu” se numara printre veteranii de pe piata.