Conceptul creat de Leo Burnett este complet atipic pentru o campanie de promovare a inscrierilor intr-o competitie. Respectiv, potentialilor participanti li se transmite mesajul: “Protejeaza sanatatea mintala a juriului; gandeste-te de 2 ori inainte sa te inscrii”.

Campania urmareste sa ii descurajeze pe tinerii care se inscriu la Olimpiadele Comunicarii doar pentru ca au auzit ca e “la moda” sa lucrezi in Advertising sau in Relatii Publice. In schimb, organizatorii spera ca prin intermediul ei sa ii atraga pe cei mai buni dintre tinerii care au dus pasiunea pentru comunicare dincolo de hobby, si care sunt gata sa lucreze cu succes intr-o agentie sau intr-un departament de comunicare.

Executiile campaniei duc la extrem efectul pe care il au participantii din prima categorie asupra membrilor Juriului. Acestia o iau razna si fac tot felul de lucruri nebunesti.

Astfel, in spotul radio, Razvan Matasel, deputy managing director and head of planning la Leo Burnett povesteste cum a fost rapit de niste ”omuleti mici si verzi”. In spoturile virale, Razvan Capanescu, creative director Publicis Romania, se cearta cu vanzatorii de legume din piata, intrebandu-i "cat costa hanoracul”; Bogdan Naumovici, regional creative director Leo Burnett, incearca sa convinga un “miel” sa zboare, iar Mihai Coliban, creative director ACME Industries indeplineste dorintele trecatorilor, atingandu-i cu o “bagheta magica”. Doua executii pentru print, “Creionul” si “Paharul”, vin sa completeze campania. Executiile pot fi vazute pe site-ul Olimpiadelor Comunicarii.

Citeste si:

Intrebat daca membrii Juriului chiar s-au ales in anii trecuti cu probleme de sanatate mintala in urma participarii la Olimpiade, Razvan Matasel a declarat ca “E vorba desigur de o exagerare intentionata. Asta nu scade insa importanta mesajului pe care ne-am propus sa-l transmitem. Respectiv ca, pentru a se angaja in comunicare, un tanar trebuie in primul rand sa investeasca mult in studiul pe cont propriu. Ca e nevoie de multa munca. De aceea ii sfatuiesc pe cei care isi propun sa se inscrie la Olimpiadele Comunicarii sa treaca dincolo de `am o idee geniala de spot` sau `eu sunt potrivit sa fac PR pentru ca sunt o persoana sociabila'”.

Echipa Leo Burnett care a lucrat la campania Olimpiadelor Comunicarii este formata din: Emilian Arsenoaiei (creative director), Theodor Sandu (art director), Corina Bacanu (copywriter), Razvan Matasel (head Of planning), Raluca Borascu (stategic planner), Ioana Stirbulescu (brand comm executive), Mihai Stanescu (AV production manager), Tudor Cuciuc (photorapher) si Laura Georgescu-Baron (A/V production director).

Campania se va desfasura pe urmatoarele medii: radio (Radio 21), print (Ziua, Romania Libera, Cariere, 24FUN) si internet (Wall-Street.ro, 9AM.ro, EJobs.ro, Comunicatedepresa.ro, Oricum.ro si AdPlayers.ro). Olimpiadele Comunicarii este un proiect realizat cu sprijinul financiar al: Tuborg Romania, BRD Groupe Societe Generale, Ozone Laboratories, Leo Burnett Romania, ABN AMRO Bank si Media Image Group.