Estimarile apar pe fondul unei scaderi in vanzarile de publicitate, raportate de mai multe grupuri de presa, in ciuda cresterii economice din SUA.

In studiul pentru anul 2007, care a fost dat publicitatii marti, VSS estimeaza ca pubicitatea online va creste cu mai mult de 21% anual si va atinge valoarea de 62 de miliarde de dolari in 2011, depasind astfel publicitatea in ziare, estimata la 60 de miliarde de dolari in 2011.

Televiziunea, in toate formele ei, va acapara in continuare cea mai mare parte din dolarii publicitari, fiind estimata la 86 de miliarde de dolari in 2011. "Liniile pe care evolueaza publicitatea online si cea din ziare reprezinta continuarea a ceea ce am observat si noi in ultimii ani, insa se apropie momentul in care cele doua linii se vor intersecta", a declarat James Rutherfurd, director managerial al VSS.

Mutarea investitiilor in publicitate dinspre media traditionale inspre online si alternativele digitale are loc in toata lumea. Unii specialistii estimeaza ca publicitatea online o va depasi pe cea din presa scrisa inca din acest an, in tari ca Marea Britanie si Suedia.

Citeste si:

Analiza VSS ilustreaza, de asemenea, intarzierea dintre modificarile in comportamentul consumatorilor si investitiile in advertising.

Studiul a abordat si timpul petrecut pentru consumul diferitelor produse mediatice. Astfel, 2007 este primul an in care totalul de timp petrecut pentru cititul ziarelor a depasit timpul petrecut online. De asemenea, trecerea spre media digitale a provocat o scadere usoara a timpului total petrecut pentru consumul de mass-media.

In 2006, timpul dedicat mijloacelor de comunicare in masa, per persoana, a scazut cu 0,5%, pana la 3.530 de ore. Potrivit studiului, persoanele care inainte se uitau la televizor in sedinte de cate 30 de minute petrec acum intre cinci si sapte minute pentru vizionarea unor filmulete pe diferite site-uri de videosharing.

Cu toate acestea, consumul de media la locul de munca a crescut cu 3,2%, pana la 260 de ore pe an, pentru fiecare angajat. Cheltuielile realizate de companii pentru cumpararea de informatie si mass-media au crescut si ele cu 8,1% anul trecut, ajungand la 227 de miliarde de dolari.