“Conteaza foarte mult atat domeniul de activitate al companiei, cat si profilul consumatorului targetat. Trebuie sa definesti canalul cel mai bun, dar nu trebuie sa folosesti toate canalele disponibile. Trebuie sa fii doar selectiv. Este vital sa gasesti oamenii cei mai interesati de afacerea ta”, a declarat, intr-o discutie cu Wall-Street, reprezentantul Microsoft.

Gigantul producator de software a investit luna trecuta 240 milioane de dolari in achizitia unei participatii minoritare din capitalul Facebook, intr-o afacere care a evaluat reteaua de socializare la suma de 15 miliarde de dolari si care a accentuat importanta tot mai mare pe care o acorda Microsoft publicitatii online.

“Nu promovam Facebook, dar vedem un mare potential in acest site, a spus Opstal, care a adaugat ca Facebook este "cel mai social" canal, deoarece este indreptat mai ales catre integrarea sociala si nu catre contacte de business, asa cum este LinkedIn.

“Ultimul trend se rezuma la faptul ca proprietarul unui site creeaza un grup al celor interesati de continutul acestuia. Cred ca este o initiativa putin necugetata, insa demonstreaza cat de facil este sa creezi canalul potrivit”, a spus Miel Van Opstal, unul din invitatii NetCamp, eveniment dedicat tendintelor si strategiilor in mediul online.

Citeste si:

Potrivit lui Opstal, este necesar ca o companie sa aiba un blog atunci cand are un produs sau un serviciu folosit de multi oameni, tocmai pentru a comunica cu acesti consumatori. “Nu este o regula care sa spuna 'trebuie sa ai un blog sau un canal video', dar are rost sa ai un astfel de canal de comunicare atunci cand ai multi potentiali utilizatori”, a spus acesta.

Logica in acest caz vine din faptul ca utilizatorii pot furniza pe blog informatii importante, au posibilitatea sa semnaleze defectiuni ale produsului sau ale serviciului, astfel incat, compania poate sa remedieze problemele ori sa imbunatateasca produsul respectiv, a explicat Opstal.

“Blogul creeaza o imagine si te face disponibil pentru feedback”, a completat acesta. Potrivit reprezentantului Microsoft, cea mai logica alegere a persoanei care ar putea sa scrie pe blogul unei corporatii IT ar fi directorul de creatie sau responsabilul de marketing si relatii publice. De obicei, persoana care se ocupa de blogul corporatiei ar trebui sa fie extrem de creativa, a conchis Opstal.