Specialistii din domeniul publicitatii on-line apreciaza ca anul acesta valoarea pietei de publicitate prin intermediul Internetului se va cifra la mai mult de 2,5 milioane de euro, mai mult cu 1 milion de euro decat in 2004. Amploarea pe care a luat-o in ultimul timp acest gen de reclama este impresionanta, sustin aceiasi specialisti.

Cresterea fara precedent a pietei reclamelor on-line este pusa de actorii pietei, in principal, pe seama faptului ca din ce in ce mai multi romani folosesc Internetul.

"In momentul de fata, numarul romanilor care folosesc Internetul se ridica la 5 milioane. Acum, acesta nu mai este privit ca un lucru elitist. Romanul este acum mult mai deschis la chestiuni cum ar fi publicitatea on-line, care este publicitatea viitorului", ne-a declarat Val Voicu, marketing manager in cadrul unei mari companii de publicitate on-line. El adauga si ca in prezent o firma care doreste sa se promoveze, daca vrea sa atinga o mare masa de consumatori, nu o poate face doar prin reclama posturilor TV. Per ansamblu, intreaga industrie a publicitatii a crescut in medie cu 7,7% pe an, dar publicitatea pe Internet a crescut in medie cu 28%. Trebuie spus ca procedura lansarii unei reclame pe Internet este cum nu se poate mai simpla. Firma care vrea sa se promoveze, se poate duce la o companie de specialitate, prezinta bannerul pe care vrea sa-l expuna si dupa aceea se cade de acord la partea financiara. Preturile reclamelor on-line variaza in functie de tipul de reclama si marimea acesteia. Astfel, marimea conteaza, dat fiind faptul ca aparitia de o mie de ori a unui banner-reclama pe o pagina de Internet costa de la 1 la 15 euro. "In curand va mai aparea un tip de reclama pe Internet care se numeste Interstitial si care va costa mai mult", a mai spus Voicu.

Comparativ cu alte tari, piata reclamelor on-line in Romania este destul de mica. De exemplu, in Ungaria se cheltuieste de trei ori mai mult pentru reclama on-line decat in tara noastra.