Amazon a primit o amendă imensă, de 746 milioane de euro, din partea autorităților din Luxemburg pentru încălcarea reglementărilor ce țin de protecția datelor și a vieții private în mediul online.

Autoritatea din Luxemburg ce se ocupă cu implementarea reglementărilor UE cu privire la protecția datelor(Luxembourg Național Commission for Data Protection - CNDP) i-a aplicat companiei o amendă record pentru încălcarea regulamentului GDPR.

CNDP acuză Amazon de faptul că nu respectă reglementările de procesare a datelor personale în procesul de advertising. Compania fondată și condusă până de curând de către Jeff Bezos a precizat că va contesta amenda.

”Decizia cu privire la modul în care le arătăm clienților reclame relevante se bazează pe interpretări subiective ale directivei europene, iar amenda propusă este prea mare, chiar dacă luăm în considerare aceste interpretări”, a precizat un reprezentant al Amazon pentru publicația Politico, citată de businessinsider.com.

Ce spune regulamentul UE despre reglementările pe care autoritățile din Luxemburg consideră că Amazon le-a încălcat

Normele UE referitoare la protecția datelor, incluse în așa-numitul Regulament general al UE privind protecția datelor (RGPD), descriu diversele situații în care o companie sau organizație are permisiunea de a colecta sau reutiliza informațiile dumneavoastră cu caracter personal:

  • compania/organizația are un contract cu dumneavoastră – de exemplu, un contract de furnizare de bunuri sau servicii (când cumpărați ceva on-line) sau un contract de angajare
  • compania/organizația are obligația legală de a procesa date cu caracter personal – de exemplu, când angajatorul furnizează informații despre salariul dumneavoastră lunar autorității pentru securitate socială, astfel încât să beneficiați de sistemul de asigurări sociale
  • procesarea datelor cu caracter personal este în interesul dumneavoastră vital – de exemplu, când acest lucru este necesar pentru a vă proteja viața
  • îndeplinirea unei sarcini publice – în special în ceea ce privește atribuțiile administrațiilor publice (școli, spitale, municipalități)
  • existența unui interes legitim – de exemplu, când banca utilizează informațiile dumneavoastră cu caracter personal pentru a verifica dacă sunteți eligibil pentru un cont de economii cu o rată a dobânzii mai mare
  • În orice alte situații, compania sau organizația trebuie să vă ceară acordul (consimțământul) înainte de a putea colecta sau reutiliza datele dumneavoastră cu caracter personal.

Acordul pentru procesarea datelor: consimțământul


Când o companie sau o organizație vă cere consimțământul, trebuie să vă exprimați acordul printr-o acțiune clară, de exemplu semnând un formular de consimțământ sau bifând „da" pe un site unde există posibilitatea de a alege între „da" și „nu".

Nu este suficientă o simplă retragere, de exemplu bifarea unei căsuțe care spune că nu doriți să primiți e-mailuri publicitare. Trebuie să vă dați acordul în mod clar și să acceptați ca datele dumneavoastră să fie stocate și/sau reutilizate în acest scop.

Înainte de a vă da acordul trebuie să primiți următoarele informații:

  • detalii despre compania/organizația care vă va prelucra datele cu caracter personal, inclusiv datele sale de contact, precum și datele de contact ale responsabilului cu protecția datelor, dacă acesta există
  • motivul pentru care compania/organizația va folosi datele dumneavoastră
  • pe ce perioadă vor fi păstrate datele cu caracter personal
  • informații despre orice altă companie sau organizație care va primi datele dumneavoastră cu caracter personal
  • informații despre drepturile dumneavoastră în materie de protecție a datelor (acces, modificare, ștergere, trimiterea unei plângeri, retragerea consimțământului)
  • Toate aceste informații ar trebui să fie prezentate într-un mod clar și accesibil.

Retragerea consimțământului și dreptul de a obiecta

Dacă anterior v-ați dat consimțământul pentru ca o companie sau o organizație să utilizeze datele dumneavoastră cu caracter personal, puteți, în orice moment, să contactați operatorul de date (persoana sau organismul care procesează datele) și să retrageți această permisiune. De îndată ce faceți acest lucru, compania sau organizația nu mai poate utiliza datele dumneavoastră cu caracter personal.

Când o organizație prelucrează date cu caracter personal pe baza unui interes legitim, ca parte a unei sarcini în interes public sau în numele unei autorități oficiale, este posibil să aveți dreptul de a obiecta. În cazuri specifice, interesul public poate prevala, iar companiei sau organizației îi este permis să utilizeze în continuare datele dumneavoastră. Acest lucru se întâmplă, de exemplu, în cazul cercetării științifice și al statisticii, sarcină realizată în cadrul atribuțiilor oficiale ale unei autorități publice.

În cazul marketingului direct, cum ar fi e-mailurile de promovare a anumitor mărci sau produse, trebuie să vă dați consimțământul prealabil. Totuși, dacă sunteți deja clientul unei anumite companii, vi se pot trimite e-mailuri de marketing direct referitoare la produse sau servicii similare. Aveți dreptul de a obiecta în orice moment față de primirea lor, iar compania în cauză trebuie să înceteze imediat să vă mai folosească datele cu caracter personal.

În toate cazurile, trebuie să fiți informat cu privire la dreptul de a obiecta față de utilizarea datelor cu caracter personal, în momentul în care compania sau organizația vă contactează pentru prima dată.

Sursa foto: Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri