Cu sonor sau fara, acasa sau la birou, tot mai multe televizoare sint fixate pe Realitatea TV. Poveste despre cum trebuie sa provoci si sa te mentii la standardele impuse de un public urban, scolit si cu venituri mari si foarte mari.

Aproape toti telespectatorii Realitatea TV au educatie medie sau superioara, in timp ce peste un sfert ocupa functii de conducere sau posturi-cheie. Monitorizarea comparativa a datelor de audienta in lunile aprilie-mai arata o ridicare medie de un procent in fiecare grupa demografica, o crestere semnificativa inregistrindu-se mai ales in cadrul telespectatorilor cu virste intre 35 si 44 de ani si al celor cu venituri mari si medii, care reprezinta 87,7% din publicul Realitatea TV, cu doua procente mai mult decit in luna precedenta. „Ne adresam unui public inteligent, educat, deci mult mai putin manipulabil“, comenteaza Iolanda Staniloiu, director de marketing al Televiziunii.

Televiziune cu regim special

Realitatea TV este o televiziune de nisa, ceea ce prin definitie presupune ca tipul de public caruia i se adreseaza e unul mult mai exclusivist decit al televiziunilor-mamut. Spre deosebire de acestea, ale caror grile de programe puncteaza cam tot ce vrea privitorul sa gaseasca - filme, stiri, talk show-uri - , nisele si-au facut aparitia mult mai tirziu, asteptind suprasaturarea publicului de principiul „cite putin din toate“. Intre timp, s-a produs o „maturizare a publicului, care a inceput din ce in ce mai mult sa aleaga programele de televiziune pentru calitatea continutului“, adauga Iolanda Staniloiu. „Nisele sint singurele segmente de televiziune in crestere in viitorii ani, asa cum s-a intimplat in toata lumea. Asta nu inseamna ca vor disparea televiziunile mari, care se vor stabiliza la un share intre 12 si 20%, in timp ce televiziunile de nisa se vor stabiliza intr-o zona de 2-5%“, precizeaza ea.

Citeste si:

Rebranding de Romania

O schimbare radicala de imagine a facut minuni dintr-un post de televiziune de asezat mai degraba pe butonul 20 al telecomenzii. S-a inceput prin programarea la o ora de virf a unuia dintre cei mai in voga analisti, Robert Turcescu. Timp de aproape un an, „100%“ a fost carausul postului din Casa Presei. Apoi au intervenit schimbarile macro, la nivelul conducerii. Toamna lui 2004 i-a adus pe Sergiu Toader, in functia de project manager, si pe Sorin Enache - director general. Cei doi au reusit vizibil sa induca coerenta si precizie in imaginea si programele postului. Desfasurarea alegerilor parlamentare si prezidentiale in aceeasi perioada a constituit, printr-o coincidenta, ocazia de relansare pentru Realitatea. Punct cu punct, „echipa de realizatori a postului a devenit una dintre cele mai bune de pe piata de televiziune din Romania. In 2005, stirile Realitatii TV au obtinut premiul Asociatiei Profesionistilor de Televiziune din Romania, fiind apreciate pentru obiectivitate, echidistanta si profesionalism“, adauga directorul de marketing.

Istoria in direct

„Filosofia de programe a postului este construita pe starea de live, de priza directa, de comunicare nonstop, de conectare permanenta la fluxul de informatii national si international“, da lamuriri Iolanda Staniloiu. Pe linga grupajele informative orare si editiile speciale de stiri, documentarele, emisiunile de stiinta si talk show-urile au intregit grila de programe a postului. S-a mers pe ideea aducerii unor nume deja consacrate. Stelian Tanase, Emil Hurezeanu, Robert Turcescu, Dan Turturica si Alex Stefanescu sint citiva dintre cei care au primit si aprecierea APTR, unde toate nominalizarile pentru categoria talk show de anul acesta au fost productii Realitatea TV.