Portofoliul de clienti total separat, maturizarea pietei de PR si deschiderea spre spatiul digital, dar si dezvoltarea echipei au facut ca decizia sa fie una necesara si fireasca. Procesul de infiintare al Saatchi & Satchi PR va presupune mai multe etape, primii pasi constand in desprinderea de agentia-mama si afilierea la o retea internationala.

“Ma bucur ca inca una din diviziile noastre porneste la drum pe cont propriu. Incerc acelasi sentiment ca atunci cand iti privesti copilul matur ca se descurca independent de tine. Noua companie aduce un suflu nou atat din punct de vedere al clientilor castigati recent cat si din punct de vedere al consultantilor deosebit de valorosi adaugati echipei” a declarat Radu Florescu, CEO Saatchi & Saatchi.

Saatchi & Saatchi PR are in prezent o echipa de 8 consultanti interni, 5 externi si 12 clienti permanenti: Gaz de France, P&G, Spar, Librecht & Wood, Sabon, Palmers, BPP, United Way, Pay Point, Bunge, Fulbright, Agentia pentru Strategii Guvernamentale.

Agentia va pune accent pe comunicarea creativa si multidirectionala, cu focus pe consumator, precum si pe digital PR, avand avantajul prezentei unei companii specializate pe servicii digitale in cadrul grupului Saatchi & Saatchi.

Saatchi & Saatchi PR are expertiza demonstrata pe influencers relations, comunicare institutionala, management de criza si studii de caz cu rezultate demonstrate in toate campaniile de PR implementate pana in prezent. Agentia detine un instrument unic de masurare in piata, care combina doua softuri media si trei intrumente specifice de masurare de PR, permitand validarea si evaluarea rezultatelor proiectate in strategia initiala.

“Separarea de agentia-mama face ca planurile de dezvoltare sa fie si mai ambitioase. De la inceputul anului ne-am concentrat eforturile pe new business si consolidarea echipei, iar rezultatele incep sa se vada. Am adaugat cinci clienti importanti in prima jumatate a anului si estimam o cifra de afaceri de 600 – 800,000 euro pana la sfarsitul lui 2008, prin cresterea cu cel putin 20% fata de anul trecut.” a declarat Larisa Petrini, Managing Partner Saatchi & Saatchi PR.

Domeniile de expertiza ale Saatchi & Saatchi Public Relations sunt: media & audience relations, comunicare interna, marketing commmunication, corporate communication, financial communication, comunicare de criza, issues management, managementul reputatiei si influencers relations.

Citeste si:

Saatchi & Saatchi Public Relations va avea in continuare legaturi cu agentia-mama, beneficiind de competentele de creatie, strategie, digital, media si productie ale acesteia.

Pentru viitor, Saatchi & Saatchi Public Relations isi propune realizarea de campanii neconventionale, participarea la festivalurile de profil si afilierea la o retea internationala.

Pionieri ai pietei de PR din Romania, cu o experienta de 17 ani, echipa Saatchi & Saatchi PR a fost prima echipa de consultanti de relatii publice care a facut parte dintr-o agentie full service. In anul 1991, Radu Florescu a avut curajul “sa parieze pe PR”, infiintand o divizie specializata care urma sa deserveasca clientii agentiei din acea perioada.

Printre cele mai importante realizari inregistrate de Saatchi & Saatchi PR de-a lungul timpului se numara: promovarea celei mai mari campanii sociale din Romania - “Casa de copii nu-i acasa”, gestionarea uneia dintre cele mai acute crize de imagine din Romania - gripa aviara, implementarea si coordonarea celei mai complexe campanii de community relations - Bucharest Francophone. Saatchi & Saatchi PR a fost si prima agentie de PR din Romania care a lucrat pentru o campanie prezidentiala oferind pentru prima data servicii de public affairs.

Experienta Saatchi & Saatchi PR cuprinde domenii precum: telecom (Orange), FMCG (Ursus, Elite, Primola, Floriol, Muntenia, Pampers, Blend-a-med), servicii financiare (BRD Groupe Société Générale), domeniul medical (GSK, Biofarm) si domeniul auto (Toyota).

Printre clientii pe care Saatchi & Saatchi PR i-a avut de-a lungul anilor se numara: AIG, Glaxo SmithKline, Avon, Absolut, Cinzano, Humanitas, P&G (Pampers), Toyota, Elite, Lee, Wrangler, BRD, Bayer (Yasmin), LG, Daewoo.

Transformarea diviziei de PR a Saatchi & Saatchi intr-o agentie independenta face parte din tendinta ultimilor ani, cand agentii ca GMP PR, Pleon Graffiti, McCann PR, Lowe PR sau Rogalski-Grigoriu s-au desprins de agentiile-mama, pentru a porni pe cont propriu.