In ultimele cateva luni, companii de media cum ar fi CBS, Universal Music, Lionsgate sau Electronic Arts au incetat sa ceara YouTube sa opreasca difuzarea neautorizata a unor filme, videoclipuri sau alte continuturi produse de aceste companii si au inceput, in schimb, sa vanda reclama folosind continuturile respective.

CBS este, in mod surprinzator, cel mai nou partener de afaceri al YouTube, in conditiile in care compania Viacom, din acelasi grup, continua un proces in care cere miliarde de dolari proprietarului YouTube, Google, pentru drepturi de autor.

Deocamdata castigurile sunt reduse - reclamele apar doar pe foarte putine dintre milioanele de filme difuzate pe YouTube - dar miscarea sugereaza o posibila imbunatatire a relatiilor dintre companiile de media si YouTube.

O astfel de transformare este considerata critica pentru viitorul lui YouTube, care a incercat sa obtina venituri cat mai mari din reclamele video, mai scrie IHT, citat de NewsIn.

Citeste si:

"Nu vrem sa ii iertam pe oamenii care iau proprietatea noastra intelectuala si o folosesc fara permisiune", a spus Curt Mavis, presedintele departamentului de media de la Lionsgate Entertainment, care detine drepturi ale unor filme precum "Dirty Dancing" sau "Saw".

"Dar nici nu ne place ideea de a impiedica fanii produselor noastre sa foloseasca aceste materiale", a adaugat Mavis.

"In cele mai multe cazuri, oamenii care incarca videoclipuri sunt fani ai filmelor noastre, care nu incearca nici sa faca ceva rau, nici sa castige din aceste filme", a observat Mavis.

Utilizatorii YouTube care incarca un continut fara permisiune nu beneficiaza de veniturile din reclama generate de materialul pe care l-au publicat, castigurile fiind impartite intre companiile de media si YouTube, precizeaza publicatia mentionata