Dupa 21de zile de campanie, Institutul pentru Politici Publice (IPP) a centralizat toate informatiile privind cheltuielile partidelor politice cu publicitatea electorala in presa scrisa si spoturile electorale din audio-vizual.

Astfel, analiza arata ca PNL a cheltuit cei mai multi bani in campanie, 1.180.876 euro, investind mai mult in publicitate in presa scrisa. Alianta PSD - PC ocupa locul doi in topul cheltuielilor de campanie, cu 984.377 euro. Studiul releva ca social-democratii au preferat si ei, ca si liberalii, sa-si faca reclama in presa scrisa, cheltuind peste 600.000 de euro in aceasta directie. PD-L ocupa locul al treilea in topul cheltuielilor, cu 875.028 euro. Democrat-liberalii au preferat sa isi faca publicitate pe sticla, ei cheltuind 539.225 euro pe spoturile electorale din audio-vizual.

Aceasta face ca suma totala cu publicitatea electorala in presa scrisa si spoturile electorale din audio-vizual investita de cei trei mari competitori sa ajunga la valoarea de 3.040.281 euro, potrivit IPP.

Avand in vedere faptul ca in primele doua saptamani de campanie partidele cheltuisera aproximativ 1,8 milioane de euro, se constata o accentuare a nivelului cheltuielilor cu publicitatea electorala in presa scrisa si spoturile electorale din audio-vizual pe masura ce campania se apropie de final.

Citeste si:

Dupa primele doua saptamani de campanie PNL investise 673.058 de euro, pe locul doi, la mica distanta, s-a aflat Alianta PSD+PC, ce a cheltuit cu aproape 30.500 de euro mai putin decat PNL, adica 642.652 euro, iar pe locul trei s-a aflat PD-L, care a cheltuit pe campania electorala din mass-media 486.879 euro.

Fata de raportul IPP pentru prima saptamana de campanie, cand in fruntea clasamentului se afla Alianta PSD+PC, in cea de-a doua saptamana PNL a cheltuit cu 80.000 de euro mai mult decat in prima, in timp ce PSD+PC a cheltuit numai cu aproximativ 30.000 de euro mai mult. Cel mai mare salt fata de prima saptamana a fost inregistrat de PD-L, care a cheltuit cu 125.000 de euro mai mult.

Sumele publicate de IPP reprezinta investitiile brute, calculate conform tarifelor furnizate de publicatii, cuprinzand si eventualele tarife speciale pentru publicitatea electorala. Monitorizarea s-a facut pe 21 cotidiane centrale, 119 de reviste/publicatii periodice, 15 posturi TV si 9 posturi de radio.

IPP urmeaza sa prezinte dupa terminarea campaniei rapoarte privind publicitatea electorala in presa centrala dar si locala, atat la nivel de partide, dar si defalcat, pe candidati.