Daca anul acesta strategia OTP Bank s-a axat mai mult pe comunicarea interna, de anul viitor banca se va concentra pe promovarea imaginii companiei si a produselor sale, cu accent deosebit pe cartile de credit si depozitele bancare.
Bugetul de marketing al OTP Bank pentru 2009 se va dubla fata de valoarea din acest an, in conditiile in care, in opinia presedintelui OTP Bank, Laszlo Diosi (foto), comunicarea reprezinta un element foarte important in contextul crizei financiare.

“Am construit brandul OTP Bank in jurul notiunii de incredere, incredere pe care o manifestam fata de clientii nostri, incredere pe care acestia o manifesta fata de noi, respectiv increderea intre membrii echipei noastre. In 2008 ne-am concentrat mai mult pe comunicarea cu personalul. In acest sens am realizat un sondaj online pentru a afla care sunt valorile cele mai importante pentru angajatii OTP. Am organizat si un teambuilding in Bulgaria la care au participat 1.000 de angajati, o mobilizare impresionanta”, declara Laszlo Diosi.

Potrivit acestuia, inainte de organizarea teambuilding-ului fluctuatia de personal in interiorul OTP Bank era de aproximativ 20%, in prezent aceasta ajungand la aproape 0%.

In anul 2009 OTP Bank Romania va aloca un buget de comunicare dublu fata de cel de anul acesta, principalul canal de promovare ramanand televiziunea.

“Anul acesta am avut un buget mic de comunicare, tocmai pentru ca in 2007 am alocat sume importante procesului de rebranding al companiei. Dupa televiziune si brosuri, Internetul reprezinta un alt mediu de promovare preferat. Tocmai pentru ca ne putem autointitula o «banca pe Internet», in conditiile in care 67% din tranzactii se desfasoara online”, spune Diosi.

Printre produsele care vor fi intens promovate anul viitor se numara cartile de credit si depozitele bancare.

Contul de creatie al OTP Bank Romania este gestionat de agentia BrandsTalk, cel de media si strategic planning apartine Cafe Reklam, in timp ce Nicola Porter Novelli se ocupa de segmentul PR. Toate cele trei agentii mentionate fac parte din holdingul de comunicare The Group.

In anul 2007, OTP Bank a alocat 1 milion de euro pentru o campanie de rebranding, ce a presupus schimbarea identitatii vizuale, cercetare in interiorul companiei si consolidarea valorilor organizationale.

OTP Bank, prezenta pe piata bancara din Romania incepand cu anul 2005, a trecut pe profit in trimestrul al treilea al acestui an si estimeaza ca va inregistra profit pe intreg anul 2008, potrivit lui Laszlo Diosi.

Acesta a mai spus ca, pentru intregul an 2009, banca se va concentra pe stabilizare si nu pe extindere, planuind sa deschida intre una si cinci unitati noi. In prezent, OTP Bank are 105 sucursale locale si 1.100 de angajati.

Planul initial pentru piata din Romania prevedea acumularea unei cote de 5% dupa 2010, a precizat directorul OTP Bank Romania.

Desi extinderea retelei de unitati a fost mult limitata in acest an, banca si-a dezvoltat reteau de bancomate (ATM), ajungand la 150 de bancomate si 600 de aparate pentru plata cu cardul la comercianti (POS) pana in prezent.

OTP Bank Romania este parte a OTP Group, unul dintre cele mai importante grupuri financiare din Europa Centrala si de Est, cu operatiuni in tari precum Ungaria, Muntenegru, Croatia, Bulgaria, Rusia, Ucraina, Slovacia, Serbia si Romania. OTP Group numara in prezent 13 milioane de clienti.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri