Cele doua „conferinte“ de fotbal american, extrem de complicate, culmina in forta cu infruntarea finala a campionilor fiecareia. Dar parca lumea nu este interesata doar de asta. Superbowl invirte in jurul sau cifre spectaculoase, de la audienta la pretul minutului de publicitate.

Prestigioasa competitie sportiva a ajuns anul acesta la editia cu numarul 39, finalistele fiind New England Patriots, cistigatoarea de anul trecut, si Philadelphia Eagles. Bataliile adevarate se dau nu pe teren, ci in afara lui, cu multe luni inainte. Televiziunile fac cu schimbul drepturile de difuzare. FOX a primit friiele show-ului in 2004.

Anul trecut, CBS a avut „onoarea“. „Onoare“, deoarece toate oalele s-au spart in capul televiziunii, din cauza incidentului cu Janet Jackson si al ei sin dezgolit din timpul celebrului halftime show de acum un an.

Intr-o incercare disperata de a-si largi publicul-tinta, NFL (National Footbal League) a concesionat acum citiva ani spectacolul de la pauza postului MTV. Dupa dezastrul de anul trecut, suflind si in iaurt, liga a apelat la serviciile fostului Beatles, Paul McCartney. Acesta a asigurat presa ca nu vor exista probleme cu garderoba, ironizind nefericitul eveniment cu Janet Jackson.

Ceea ce intereseaza cel mai mult pe toata lumea sint reclamele. Anul acesta, secunda de publicitate a costat aproape 80.000 de dolari, putin peste pretul de anul trecut. Insa pretul din anul 1967 pentru 30 de secunde era 42.500 de dolari. Dupa avalansa de reclame usor criticabile, agentiile s-au gindit sa dea volumul mai mic la glume deocheate si la violenta, majoritatea personajelor de anul acesta fiind de desene animate sau persoane care nu au iscat controverse, Gladys Knight ori MC Hammer. Chiar si asa, au existat dispute cu privire la niste reclame la masini sau bere, care pina la urma au fost scoase fie de agentie, fie de FOX.