Ajustarea bugetului de marketing face parte dintr-o serie de economii cerute de directorul general Mark Thompson, care sustine ca postul TV trebuie sa economiseasca 400 milioane lire sterline in urmatorii trei ani pentru a-si echilibra situatia financiara.

“Nici o organizatie nu este imuna la criza financiara, asa ca vom deveni foarte atenti cu toate cheltuielile noastre. Chiar daca este important sa comunicam si sa explicam in ce consta serviciile noastre, ne-am redus cheltuielile de marketing si planuim reduceri de costuri si mai avansate”, a declarat purtatorul de cuvant al BBC.

Divizia de marketing, comunicare si audiente a BBC finanteaza campaniile de promovare difuzate pe radio, TV, print outdoor si cinema, precum si evenimentele corporate.

Reducerea bugetului va afecta in primul rand marile campanii de corporate branding ale BBC, anunta surse din interiorul companiei, citate de ziarul britanic. Astfel de campanii au fost “Perfect Day”, la sfarsitul anilor ’90, sau “This is what we do”.

BBC a inceput sa-si consolideze bugetul si activitatile de marketing in urma cu zece ani, in timpul fostului director general, Greg Dyke, care credea ca postul TV trebuie sa se promoveze mai agresiv odata cu digitalizarea peisajului mediatic. De atunci, BBC a investit masiv in promovarea productiilor originale, precum Spooks si Doctor Who.

Campania “The Perfect Day”, lansata in 1997, este unul dintre cele mai memorabile eforturi promotionale ale BBC. Campania s-a desfasurat sub sloganul “BBC – You make it what it is” si a reunit o serie de celebritati precum Bono, Elton John si David Bowie.

Noua ani mai tarziu a urmat o alta campanie notabila a BBC, promovata sub sloganul “This is what we do”. In luna mai a anului trecut, postul TV a lansat o campanie de promovare a emisiunii Antiques Roadshow, care ruleaza pe BBC de 30 de ani.