Campania a inceput deja, iar reclama poate fi vizionata la televizor in Statele Unite, potrivit Guardian.com.

Scopul reclamei lansate de Google special pentru TV este de a atrage atentia asupra browser-ului Chrome, lansat in septembrie anul trecut, intr-o incercare de a concura cu rivalii Internet Explorer sau cu Mozilla Firefox.

In trecut, compania a evitat marketing-ul traditional sau promovarea prin metode clasice, de tipul acesteia, iar acest lucru s-a intamplat tocmai pentru ca Google a reusit, de-a lungul timpului, sa devina unul din cele mai cunoscute branduri la nivel global, doar prin tehnica de “word of mouth” (din vorba in vorba).

Fata de competitorii sai, Chrome a dat gres in obtinerea unei cote de piata bune, asa cum era de asteptat cand s-a lansat.

Ultimele studii realizate de Net Applications arata ca Internet Explorer a castigat o cota de 66% din piata si ca Mozilla Firefox a muscat din felia detinuta de IE cateva procente, intrucat, in perioadele de scadere ale browser-ului Microsoft, a fost utilizat de 22% din utilizatorii de Internet, iar programul Safari (Apple) a ajuns pe a treia pozitie in top, cu 8 procente.

Chrome are, in prezent, doar 1,4% din utilizatorii de Internet, astfel incat ramane de vazut dimensiunea audientei atrasa de reclama celor de la Google.

Spotul publicitar are o coloana sonora, insa nu are si un vorbitor si nu transmite nici un mesaj pana la sfarsitul reclamei, mesaj care indeamna telespectatorii sa utilizeze browser-ul - “Install Google Chrome”. De asemenea, in reclama de 30 de secunde animata de un copil care se joaca brick si rearanjeaza o fereastra astfel incat aceasta sa arate, la final, ca browser-ul Chrome, logo-ul companiei apare abia la sfarsit, potrivit Guardian.





Campania constituie o incercare de a pune in evidenta eficacitatea sistemului companiei, numit TV Ads (publicitate la TV), care ii permite gigantului Google sa functioneze ca un broker care vinde publicitate in retelele de televiziune.

Cele mai multe agentii de publicitate si majoritatea operatorilor TV din Statele Unite considera acest sistem, pe de o parte, interesant si, totusi, de nisa, experimental.

Intr-o declaratie oficiala de pe blog-ul companiei, reprezentantii Google spun ca videoclip-ul publicitar a fost conceput special pentru YouTube de o echipa din Japonia, dar ca datorita succesului inregistrat, s-au decis sa il lanseze si pe televizor.

“Am creat o campanie prin care speram ca browser-ul nostru sa castige o popularitate mai mare si, in plus, prin care ne dorim sa intelegem mai bine televiziunea si modul in care acest canal ne poate ajuta in celelalte campanii media online”, a afirmat Mike Steib, director pentru serviciile Google TV Ads.

Google ataca segmentul browser-elor

Google ataca segmentul browser-elor