Pana in anul 2007, inclusiv, spatiul publicitar total, cumparat la TV, a crescut cu o rata de aproximativ 10% pe an. In acelasi timp, pretul publicitatii la TV a crescut anual, cu valori diferite in functie de fiecare statie de televiziune cu pina la 20%. Rezultatul a fost o crestere anuala a pietei de pana in 25%, se arata in studiul Sound Communications.

Spre deosebire de anul trecut costul pentru un procent de audienta a scazut (cu valori diferite, in functie de fiecare statie TV) cu pana la 25%., proces care a suferit o accelerare in perioada verii. Astfel, scaderea costului este influentata in principal de statiile mari care au mare nevoie de lichiditati.

De asemenea, aglomeratia (clutter) pe TV in intervalele de maxima audienta a scazut cu 12%, in timp ce lungimea spoturilor a scazut cu 3%. Scaderea de spatiu achizitionat in prime time este de 14%, iar audienta totala achizitionata raporteaza un declin de 11%.

Pe fondul acestui val de scaderi primele zece statii au obtinut cresteri de cota de audienta (prin raportarea la audienta totala vanduta). In plus, primele patru statii TV - Pro TV, Antena 1, Acasa, Kanal D - difuzeaza 63% din audienta cumparata in prime time, ceea ce se traduce printr-un avans de 5% raportat la anul trecut.



Sursa: Sound Communications, GfK

Potrivit studiului, bugetele pentru statiile mici vor scadea, existand posibilitatea unui declin in venituri de pana la 50%.

Studiul a fost realizat prin analiza comparativa a datelor de audienta TV, intre doua perioade: ianuarie-iunie 2008 versus ianuarie-iunie 2009. Datele din analiza sunt datele de audienta TV in vigoare, folosite de intreaga industrie de publicitate, colectate de GFK Romania. Publicul tinta al studiului este format din persoane cu varsta cuprinsa intre 18 si 49 ani, din mediul urban.

Veniturile din publicitate ale televiziunilor scad, desi audienta creste

Veniturile din publicitate ale televiziunilor scad, desi audienta creste

Veniturile din publicitate ale televiziunilor scad, desi audienta...