Veniturile din formatul print, cat si online au scazut la 6,4 miliarde dolari in trimestrul al treilea fata de 8,9 miliarde dolari, cat erau in acelasi trimestru al anului trecut, potrivit datelor emise de Asociatia Cotidienelor din Statele Unite (NAA).

Publicitatea din print a scazut cu 28,95% la 5,8 miliarde dolari, anunturile clasificate scazand cu 37,9% la 1,46 miliarde dolari.

Veniturile ziarelor americane provenite din anunturi clasificate s-au prabusit in ultimii ani ca urmare a competitiei crescute din partea site-urilor gratuite de anunturi precum Craigslist. Veniturile din publicitatea online au scazut cu 16,92% in trimestrul al treilea la 623,1 milioane dolari.

"Avand in vedere statutul instabil al intregii economii, rezultatele din trimestrul al treilea nu ar trebui sa fie surprinzatoare", a declarat John Sturm, presedintele NAA. "Aceste cifre sunt in linie cu asteptarile noastre, dar se resimte o modesta imbunatatire in categorii cheie ca retailul, ceea ce ne indica faptul ca ce a fost mai greu a trecut", a adaugat Strum.

Tirajul zilnic pentru aproximativ 379 cotidiene a fost in scadere cu 10,62% in perioada aprilie-septembrie comparativ cu aceeasi perioada a anului anterior, potrivit datelor oferite de Biroul de Audit al Tirajului din Statele Unite (ABC).

Veniturile din publicitate pentru ziarele americane au scazut 13 trimestre consescutive, in timp ce veniturile din publicitatea online au scazut in ultimele sase trimestre.

Cu venituri ale publicitatii care scad considerabil, principalii executivi din industrie condusi de presedintele News Corp, Rupert Murdoch, vor sa aplice taxarea cititorilor pentru continutul online.