Societatea Americana de Dialecte (ADS), grup care studiaza modificarile limbii engleze, a anuntat ca "tweet" (n.r. - ciripit, denumire data mesajelor trimise prin reteaua sociala Twitter) este cel mai utilizat cuvant din 2009, iar "Google" a fost desemnat cuvantul ultimilor zece ani, scrie ComputerWorld.

"Ambele cuvinte sunt produse ale Erei Informatiei, unde fiecare persoana are abilitatea de a-si satisface curiozitatea si de a impartasi diferite impresii prin intermediul internetului", a declarat Grant Barrett, presedintele Comitetului de Cuvinte Noi (NWC) din cadrul societatii.

"Cuvantul "blog" se afla printre primele locuri in deceniul trecut, insa mai multi oameni folosesc "Google" decat "blog". Potrivit cercetarilor noastre multi oameni considera ca "blog" are o pronuntie urata", a adaugat Grant Barrett.

In luna noiembrie, Monitorul Global de Lingvistica (GLM) a anuntat ca a selectat "Twitter" ca cel mai folosit cuvant din 2009 bazat pe controlul global al cuvintelor englezesti si al frazelor care apar in continutul media si online.

De asemenea, tot in noiembrie New Oxford American Dictionary (NOAD) a anuntat ca "unfriend" (cuvant ce inseamna stergerea unei persoane din lista de prieteni dintr-o retea sociala) a fost cuvantul anului 2009.

ADS a comparat cuvantul anului cu Persoana Anului desemnata de revista Time, iar societatea a concluzionat ca schimbarile lingvistice sunt un proces natural si in concordanta cu evenimentele de actualitate care au loc in societate.

Societatea de lingvistica a anuntat ca alte cuvinte cu o utilizare ridicata in ultimii zece ani au fost 9/11 (n.r. - atentatele de la 11 septembrie), blog, green (n.r. - verde care se refera la ecologie), wi-fi si text.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri