Wall-Street: Care sunt principalele obiective de marketing pe care vi le-ati fixat pentru Cramele Halewood, in 2010?

Adriana Grecu:
In 2010, obiectivele dupa care ne-am construit intreaga campanie de comunicare a brandului Cramele Halewood, precum si a produselor din portofoliu sunt urmatoarele: castigarea brand awarness-ului pentru Halewood si pentru brandurile din portofoliu; impulsionarea vanzarilor prin adaptarea productiei la cerintele pietei de vinuri; cresterea notorietatii companiei; cresterea atractivitatii produselor; fidelizarea actualilor consumatori si crearea unei apartenente emotionale fata de brandurile Halewood; castigarea de noi consumatori; dezvoltarea portofoliului de vinuri albe (recunoastere Halewood ca producator de vinuri albe de calitate); deschidere de noi puncte proprii de vanzare.

Wall-Street: Pe care dintre brandurile din portofoliu veti avea o promovare mai agresiva? Difera strategia de promovare de la un brand la altul sau de la produsele proprii la cele de import?

Adriana Grecu:
Vom incerca sa ne focusam atentia pe cele mai vandute branduri ale noastre atat pe piata interna cat si pe cea externa. Daca vorbim de cele mai bune vanzari trebuie sa mentionam aici ca vinurile din gamele Prahova Valley Reserve si Special Reserve, Halewood Special Reserve Feteasca Regala si Feteasca Neagra, Private Reserve Feteasca Neagra , Rhein si Hyperion au dominat in preferintele consumatorilor nostri.

Wall-Street: De ce buget de marketing dispune Grupul Halewood anul acesta? Cum a evoluat el fata de 2009?

Adriana Grecu:
Bugetul de marketing alocat ne va permite realizarea obiectivelor stabilite, avand fata de 2009 o crestere de aproximativ 10%.

Wall-Street: Cum s-a schimbat comportamentul consumatorului roman de vin in ultimul an?

Adriana Grecu:
Gusturile consumatorilor de vin din Romania s-au rafinat in timp. Acestia incep sa ceara din ce in ce mai mult vin imbuteliat, prefera vinuri de calitate , cu o orientare bine definita catre marca si producator. De asemenea, vinurile dulci au pierdut teren in fata vinurilor demiseci si seci. Acum, preferintele consumatorilor romani se indreapta inca, in proportie de aproximativ 70 %, catre vinurile albe. Ca atare, Halewood a plantat soiuri de struguri albi in doua din cele mai reprezentative regiuni viticole ale Romaniei, Podisul Transilvaniei si Murfatlar, oferind amatorilor de vinuri albe de buna calitate o gama variata de produse, cu personalitate distincta si puternica. Ne dorim ca, prin toate vinurile oferite sa intrunim cat mai bine aceste trenduri ale pietei, oferind consumatorilor vinuri bune si foarte bune la un raport calitate/pret corect.

Wall-Street: Ce vanzari ati avut in 2009 (valoare, cantitate)? Cum va asteptati sa evolueze vanzarile anul acesta?

Adriana Grecu:
Desi anul 2009 a fost un an putin mai dificil si pentru piata vinului in Romania, credem ca incepand cu 2010 vom asista la o revenire a vanzarilor, la inceput mai timida ca apoi sa devina semnificativa incepand din al doilea semestru al anului. In luna decembrie 2009 am inregistrat o crestere a vanzarilor pe piata interna cu 6,7%, comparativ cu aceeasi luna a anului 2008.

Wall-Street: Ce cota din piata vinurilor acopera Cramele Halewood?

Adriana Grecu:
Pe canalul de KA (key accounts – marii retaileri, n.red.) avem o cota de piata intre 5-15% (in functie de tipul de format- hypermarket, supermarket, cash & carry).

Wall-Street: Pe ce medii de comunicare va veti axa? In ce proportie?

Adriana Grecu:
In 2010, ne vom concentra pe cresterea si intarirea imaginii pe piata vinurilor a brandurilor noastre consacrate prin campanii de promovare in presa scrisa, on-line, precum si prin programe de fidelizare.

Wall-Street: Cu ce agentii lucrati pe zona de publicitate si media?

Adriana Grecu:
Lucram cu doua agentii: The Adstore, pentru partea de advertising si cu Rogalski Grigoriu Public Relations, pentru partea de servicii de consultanta si media relations.