Grupul german se asteapta ca actualul climat economic sa se stabilizeze in 2010, desi "nu estimeaza o recuperare sustenabila pentru viitorul apropiat". Compania a postat pierderi nete de 82 milioane euro dupa un profit net de 142 milioane euro in 2008, acestea fiind primele pierderi din ultimii 30 de ani, in scadere cu 87%.

Cheltuielile companiei care au cuprins si costurile pentru disponibilizari au totalizat 730 milioane euro, in crestere de la 676 milioane euro in 2008.

La fel ca si alte companii media, Bertelsmann a suferit in ultimul an din cauza crizei economice si a pietei de publicitate in dificultate. Vanzarile au scazut cu 5,4% la 15,36 miliarde euro.

A doua jumatate a anului a fost marcata de o revenire dupa ce veniturile din intervalui iulie-decembrie au crescut fata de anul anterior, ajutate de reducerile de costuri de peste un miliard de euro. De asemenea, Bertelsmann a postat o crestere a profitului in trimestrul al patrulea.

"Ne vom modifica strategia pentru operatiunile noastre. Dupa ce in 2009 prioritatea a fost gestionarea veniturilor si a costurilor, in acest an ne vom concentra pe crestere", a declarat directorul executiv al companiei, Hartmult Ostrowski.

Bertelsmann urmareste sa isi consolideze pozitia in principalele piete din Germania, Franta, Spania, Marea Britanie si Statele Unite si urmareste un potential de crestere din pietele emergente ca India si China. De asemenea, compania vrea sa isi extinda operatiunile digitale.

Thomas Rabe, directorul financiar al grupului media, a declarat ca in cazul in care casa de discuri EMI Group va fi vanduta, BMG Rights Management, compania mixta formata din Bertelsmann si fondul de investitii Kohlberg Kravis Roberts, acestia vor fi interesati sa o cumpere.