Pe parcursul aceluiasi an, indicatorul clickthrough (procentul de persoane care au accesat linkurile din interiorul newsletterului, calculat din intreaga baza de date catre care a fost trimis), a crescut la 9,8% (fata de 8,1% in 2008), iar clickthrough by opened rate (procentul de persoane care au accesat linkurile din interiorul newsletterului, calculat din totalul celor care l-au deschis), a fost de 39,7% (in crestere fata de 39%, in anul anterior).

Studiul a fost realizat prin monitorizarea a peste 114 milioane de emailuri trimise in perioada ianuarie-decembrie 2009, concretizate in circa 11.200 de campanii.



Comparativ cu anii anteriori, studiul releva o crestere a majoritatii indicatorilor importanti in email marketing: open rate, clickthrough rate, precum si o modificare a comportamentului de citire. Astfel, daca in 2008, lunile cu cele mai slabe rate de deschidere erau cele de vara (iulie si august), in 2009 acestea au inregistrat printre cele mai importante cresteri, cu aproximativ 40% si respectiv 36%, inregistrand rate de deschidere de 26% (in iulie) si 25.48% (in august).

“Toate aceste cresteri s-au datorat implicarii marketerilor in realizarea de programe de email marketing bazate pe segmentare si targetare ce au dus la trimiterea de mesaje relevante”, spun reprezentantii White Image, companie care furnizeaza servicii de email marketing.

Din datele studiului:

• cele mai bune rate de clickthrough au fost inregistrate in aprilie (10.45%), iulie (10.35%) si decembrie (10.3%)
• cea mai buna zi de deschidere a emailurilor este vineri, cu maximum de 25.9% in luna octombrie
• 12:00 - 15:00 a fost, in 2009, cel mai bun interval orar pentru deschiderea newsletterelor, in comparatie cu 17:00- 19:00, considerat cel mai nepotrivit pentru trimiteri
• din punct de vedere trimestrial, cel mai bine s-a comportat trimestrul 3, avand rate de deschidere de 25.2% comparativ cu 20.2%, in 2008
• cele mai putine deschideri au fost inregistrate in ianuarie (22%) si octombrie (22.8%)
• cele mai scazute rate de clickthrough au fost tot in ianuarie (8.5%) si octombrie (8.9%)
• joi a fost considerata cea mai slaba zi pentru trimiteri, din punct de vedere al ratei de deschidere - o medie de 16.45%
• in 2009, cele mai eficiente subiecte au fost cele care contineau intre 2-4 si 5-7 cuvinte: 34% rata de deschidere, respectiv 27.6%
• in 2009 au fost trimise peste 200 de campanii cu subiect personalizat, rata de deschidere situandu-se la 53.6%
• din punct de vedere al tipurilor de campanii, e-card-urile si campaniile targetate au inregistrat cele mai mari rate de deschidere: 48.5%, respectiv 42.3%
• in 2009, media citirii articolelor a fost de 1.57, iar frecventa, de 1.11
• domeniile de activitate cu cele mai bune rate de deschidere: bancar (47.5%), comunicare interna (47.2%), fast-food, retail; cele mai slabe rate de deschidere: consultanta (20.75%), training (21%), publishing (22.3%)