Suma totala care poate fi redirectionata de la stat de catre companiile romanesti prin aceasta facilitate fiscala se ridica la 400 de milioane de euro anual, potrivit lui Gabriel Biris, partener al casei de avocatura Biris Goran. Cu toate acestea, posibilitatea redirectionarii a 20% din impozitul pe profit este putin cunoscuta in randul firmelor romanesti, campania Salveaza Vieti fiind primul demers de informare publica asupra acestei facilitati fiscale.

Companiile romanesti pot redirectiona 400 mil. euro de la stat catre ONG-uri

Companiile romanesti pot redirectiona 400 mil. euro de la stat...

Astfel, circa 300 de firme, majoritatea IMM-uri au redirectionat in luna decembrie 20% din impozitul pe profit pentru infiintarea primului Centru de Excelenta in diagnoza si tratamentul cancerului limfatic din Romania, la Clinica de Oncopediatrie Louis Turcanu din Timisoara.

In perioada 15 ianuarie-31 martie 2011 se va desfasura a doua parte a campaniei, prin care orice persoana va putea dona 2 euro prin SMS, la numarul 858, gratuit in orice retea de telefonie mobila.

Citeste si:

„Prin aceasta campanie am scos la iveala o facilitate a codului fiscal de care firmele mici si mijlocii nu stiau. Pentru mediul de afaceri, informatia despre 20% este un fel de E112 pentru oamenii bolnavi. Aceasta facilitate a demonstrat ca poate salva vieti. Ne-am bucurat foarte mult sa vedem atat de multi oameni de afaceri responsabili, care au ales sa redirectioneze banii catre un proiect concret in loc sa-i trimita in gaura neagra a statului. Promitem tuturor celor care au ajutat la strangerea fondurilor ca vor vedea cat de curand posibil rezultatele contributiei lor. Multumita lor suntem aproape la jumatatea drumului, vom atinge mai usor obiectivul de 1 milion de euro si astfel ne vom putea indeplini promisiunea catre copiii bolnavi de cancer, care asteapta de la noi o sansa in plus la viata”, a declarat Carmen Uscatu, Presedinte Salveaza Vieti.

Rata de succes in tratarea cancerelor de sange la copii si adolescenti se situeaza sub 50% in Romania, fata de peste 80% in Uniunea Europeana. Cauza principala este lipsa sau precaritatea mijloacelor de diagnosticare in profunzime a tipurilor de cancer, investigatii esentiale pentru stabilirea tratamentului potrivit.

Proiectul asociatiei Salveaza Vieti este sustinut printr-o campanie de comunicare, desfasurata in perioada decembrie 2010-martie 2011 de catre Grafitti BBDO, MEC Romania, Kaleidoscope si Free Communication. Fundatia Vodafone Romania este partener al proiectului.