Cum poate o firma puternica sa impuna o politica de educare a angajatiilor? Dupa 89, tarii noastre i-au trebuit ani buni sa se obisnuiasca cu una dintre legile fundamentale ale marketingului, "clientul nostru, stapanul nostru". Si cu ideea ca serviciile sunt parte integranta a constructiei de marca.

BAROMETRU.

Multe firme care se respecta au organizat training-uri de educare a angajatilor sau au apelat la o agentie specializata pentru a-i instrui pe acestia. Pizza Hut e una dintre companiile care foloseste mai nou un alt fel de metoda de a-si determina angajatii sa se comporte corespunzator, prin introducerea unui "Card de impresii". Exact ca la hotelurile care se respecta, la Pizza Hut, o data cu nota de plata, ospatarita sau ospatarul inmaneaza clientului acest card de impresii prin care acesta isi poate manifesta nemultumirile legate de modul de servire sau de calitatea mancarii. Luat in serios, acest tip de sondare este un barometru extraordinar. In functie de calificativele obtinute de-a lungul unei luni intregi, angajatul poate fi promovat sau retrogradat.

Citeste si:

SLABICIUNI

Chestionarul a fost realizat de Departamentul de marketing de la Pizza Hut. Acest card de impresii are aceasta forma de la finele anului trecut. Problema care se ridica este aceea a eficientei. Romanii manifesta reticienta in completarea unor astfel de chestionare. Unii se grabesc, altii sunt indiferenti si nu de fiecare data acest tip de evaluare a serviciilor este unul eficient. Departamentul de marketing de la Pizza Hut trebuie sa se lupte si cu mentalitatea clientilor pana sa-si educe angajatii.