Intr-un interviu acordat wall-street.ro, Nathalie Oestmann, responsabilul Samsung Pay la nivel global, sustine ca Romania se afla inca destul de departe de adoptarea platilor cu smartphone-ul, asta in conditiile in care si gradul de adoptie al platilor cu cardul inca pastreaza o pondere redusa in piata.

“Tot ceea ce se intampla in prezent in jurul platilor nu reprezinta altceva decat modalitati prin care sa se faciliteze si sa se usureze accesul oamenilor la diferite servicii sau produse. Romania este o tara dominata in prezent de platile cash, dar acest trend cunoaste o descrestere. Nu este un fenomen specific Romaniei, sunt si alte tari in care se intampla acest lucru din regiune, dar acest mod de plata va fi treptat inlocuit”, a declarat Nathalie Oestmann, vicepresedinte Samsung Pay si Head of Samsung Pay Europe, un sistem de plata prin intermediul smartphone-ului, tehnologie introdusa de gigantul sud-coreean ca raspuns la serviciul Apple Pay, in cursul anului trecut.

Nathalie Oestmann a vorbit in cadrul interviului cu wall-street.ro si de piedicile pe care tara noastra le intampina in adoptarea acestui sistem de plata.

“Activitatea noastra de zi cu zi a ajuns sa fie centrata intr-o masura tot mai mare pe utilizarea smartphone-ului, iar acest lucru inseamna ca tot mai multe activitati se vor desfasura in jurul acestui dispozitiv. In ciuda acestui avantaj, noi ne dorim ca bancile din Romania sa inteleaga usurinta pe care un astfel de sistem il constituie pentru clienti, dar pentru asta trebuie depuse o serie de eforturi din partea institutiilor bancare”, a declarat managerul companiei asiatice, in prezent cel mai mare producator de smartphone-uri la nivel global.

Nathalie Oestmann a tinut sa precizeze necesitatea ca bancile din intreaga lume, inclusiv cele din Romania, sa imbratiseze fenomenul de “tokenizare” , despre care spune ca reprezinta pasul firesc pe care toate institutiile de finantare trebuie sa il faca in perioada urmatoare.

“Primul lucru care trebuie facut este ca bancile sa se gandeasca la acest fenomen de tokenizare. Sunt multe optiuni, dar Romania trebuie sa lucreze la asta pentru a pune caramida peste caramida la constructia viitorului sistemului de plati. In momentul de fata in Romania numai 10% din plati sunt realizate cu cardul, circa 20% din totalul acestora fiind reprezentat de plati contactless. Se simte o crestere a interesului pentru acest mod de plata, dar inca este departe de nivelul din alte tari mai dezvoltate”, a precizat Nathalie Oestmann.

Citeste si:

Tokenizarea este un proces de securitate prin intermediul caruia date sensibile de pe cardul personal sunt transformate in informatii fara risc, ceea ce permite utilizatorului sa efectueze plati fara ca acesta sa fie expus riscului de a-i fi urmarita activitatea. Tokenizarea este un proces care implica cifre cu valoare aleatorie, o tehnologie similara celei folosite de banci pentru platile si transferurile prin Internet Banking.

Visa, MasterCard si American Express sunt primele asociatii economice care au lansat un sistem de tokenizare in Statele Unite ale Americii, chiar inainte de lansarea pe piata a serviciului Apple Pay, din toamna anului 2014.

Samsung introduce sistemul Samsung Pay in Europa: Marea Britanie si Spania, primele tari pe lista

Samsung a anuntat zilele trecute, in cadrul European Forum 2016 de la Monte Carlo, ca va extinde serviciul de plati cu mobilul si in Europa, dupa succesul de care s-a bucurat pe pietele din SUA si Coreea de Sud.

Primele tari pe lista gigantului asiatic sunt Marea Britanie si Spania, doua dintre cele mai dezvoltate state europene in ceea ce priveste adoptia cardului si plata online.

“In Spania este o penetrare mare a platilor cu cardul. Este o piata importanta pentru noi, asa cum si Marea Britanie este mult avansata din punct de vedere tehnologic. In Marea Britanie, in momentul de fata, avem o lista cu peste 250 de retaileri care isi doresc sa implementeze acest sistem de plata in magazinele pe care le detin”, a completat Oestmann.

Nathalie Oestmann, cu o experienta de peste 15 ani in cadrul American Express, s-a alaturat echipei Samsung in toamna anului trecut. Nathalie Oestmann a mai fost anterior si consultant in cadrul Deloitte.