Google+ s-a lansat in iunie cu un sistem inovativ de video in grup denumit Hangout. O saptamana mai tarziu, Facebook a anuntat o optiune de video chat in cooperare cu Skype. Saptamana trecuta, Google a anuntat ca jocuri precum Zynga Poker si Angry Birds isi vor gasi locul in G+. O zi mai tarziu, Facebook a dezvaluit o multitudine de imbunatatiri la propria platforma de jocuri, inclusiv rezolutii mai bune si update-uri mai eficiente.

Daca nu era clar inainte, este clar acum: seful Facebook, Mark Zuckerberg, urmareste cu atentie ce face concurentul direct.

In cadrul unui eveniment desfasurat recent, directorul de jocuri al Facebook, Sean Ryan, a declarat ca “Google a emulat diferite aspecte din sistemul nostru, lucru care este legal. Noi trebuie doar sa fim mai buni”. El se referea la sistemul prin care cele doua companii fac bani de pe urma unor jocuri precum Farmville si Words With Friends. Jucatorii platesc pentru timpul de acces sau pentru bunuri virtuale achizitionate cu bani reali, si reteaua sociala ia o pondere din aceste sume. Facebook retine 30% din venituri in timp ce Google+ mult mai putin – 5%, restul ducandu-se la dezvoltatori.

Similaritatile dintre cele doua sisteme au starnit, in mod evident, atentia analistilor dar si dezvoltatorilor de jocuri. Ryan, de la Facebook, a subliniat, sec, ca “Google cere doar 5% pentru ca nu are utilizatori”, scrie CNNMoney.com.

Citeste si:

Google nu a dorit sa comenteze afirmatia, confirmand doar procentajul de 5% perceput dezvoltatorilor.

Motivele pentru care cele doua companii se razboiesc pe jocuri? Piata mondiala a bunurilor virtuale se va dubla pana in 2014, ajungand la 20,3 miliarde de dolari, conform companiei de cercetare si investitii ThinkEquity.

Google+ are in prezent circa 25 milioane de utilizatori, mult mai putin decat cei 750 de milioane ai Facebook.