Multe dintre agentii, desi vand online, finalizeaza tranzactia offline. Uneori ele incearca astfel sa evite taxele, inca destul de mari, la circa 3%. Foarte putine site-uri ofera integrari complete, elementele inovative fiind foarte rare. „Noutatile la noi sunt lucruri uzuale afara, inca lucram sa facem infrastructura”, sustine Lapusan, prezent la conferinta Inovatia in IT, organizata de wall-street.ro.

Majoritatea agentiilor turistice au site-uri de prezentare dar vand offline, sau trimit vizitatorii pe alte site-uri afiliate pentru tranzactie. „Si bilet de avion si hotel si asigurari sunt extrem de putine, maxim cinci in Romania”, spune Lapusan.

Compania a lansat anul trecut, in doua faze, HotelPeeps, serviciu de rezervari bilete pentru turism. „In prima faza am testat-o pe Facebook unde avem in prezent circa 20.000 de utilizatori, 40-45% dintre ei chiar folosind-o. Din pacate, piata din Romania si reticenta utilizatorilor de a achizitiona bilete online, nu a dus la o rata de conversie buna, au fost expati care au rezervat. Apoi, am lansat site-ul si am fost remarcati si la nivel international”.

Lapusanu spune ca, pentru a avea succes, trebuie gasita o nisa putin folosita, neexploatata. „Noi am gasit una pe HotelPeeps.com, oferindu-le clientilor perioade optime de deplasare in anumite regiuni”, spune Lapusanu. Pana in prezent, fara promovare intensa, produsul a generat comenzi de circa 25.000 euro. Din aceasta suma, procentul de beneficii variaza intre 5 si 10%. „Nu suntem inca interesati de investitii externe, o sa apelam doar in momentul in care vom dori extindere agresiva, nu pentru a proba faptul ca ideea noastra este buna”, mai spune Alexandru Lapusan.