In februarie, in cadrul unei prezentari, oficialii Facebook au sugerat brandurilor sa apeleze cat mai mult la “Premium ads”, acele reclame care pot fi vazute de mai multi utilizatori decat doar cei 16% (estimati) care vad in prezent mesajele de branding, scrie CNet.com.

Este greu sa-ti imaginezi ca – in ciuda insistentelor lui Mark Zuckerberg care a declarat ca Facebook va ramane intotdeauna o platforma gratuita – reteaua sociala nu va cauta venituri mai multe de la cea mai mare franciza pe care o detine: fiecare dintre utilizatori.

Principiul din spatele testului realizat in Noua Zeelanda este simplu: Nu prea multi utilizatori iti vad update-urile la status. Asa ca daca ii platesti pe cei de la Facebook, statusurile tale vor fi promovate in mod special, fiind mult mai vizibile.

Metoda implica scoaterea in evidenta a acestor statusuri, sumele vehiculate fiind undeva intre 1 si 2$.

In cazul simplilor utilizatori, procentajul statusurilor vazute este chiar mai mic decat in cazul advertiserilor. In medie, doar 12% dintre statusurile tale sunt vazute de prietenii tai.

Problema Facebook poate fi usor inteleasa. Prea multi utilizatori folosesc platforma. Prea multe post-uri sunt create si prea putini oameni nu vad ce se intampla.

Pe langa aceasta problema, curand se va ivi si alta – investitorii de pe Wall Street care, fara indoiala, vor dori sa capitalizeze cat mai mult potentialul retelei sociale. De ce altceva sa fie interesati magnatii care se vor inghesui sa cumpere actiuni Facebook, daca nu bani?

Citeste si:

Daca “cifrele” Facebook o sa-i dezamageasca, se vor napusti asupra Facebook si vor supune compania la o presiune nedorita. Acesti factori pot obliga Facebook sa caute “sa stoarca” bani si din piatra seaca – in cazul de fata, din partea fiecarui utilizator din cei circa 900 de milioane.

In prezent, reteaua sociala incearca sa convinga fiecare brand sa utilizeze cat mai mult sistemele de advertising puse la punct de companie. De partea cealalta, brand-urile nu vad rezultatele scontate in urma investitiilor de publicitate in retea. Facebook ramane inca un mediu ieftin si deci si sumele investite sunt, in general, reduse.

Dar cu sute de milioane de utilizatori activi pe pagini, Facebook spera sa stoarca sume mici de bani de la fiecare in parte. In timp, banii se vor multiplica si vom putea vorbi, probabil, de sume impresionante.

Ce ai face daca ai avea posibilitatea de a plati pentru ca statusurile tale sa fie mai vizibile? Ai face acest lucru? De ce (nu)?

Sursa foto: Cnet