"Impunerea unui cost financiar celui care trimite mesajul ar putea fi cea mai eficienta cale de a descuraja mesaje nedorite si de a facilita mesajele relevante si utilie", se arata intr-un comunicat al Facebook, scrie Mediafax.

Reteaua de socializare permite deja membrilor sa trimita mesaje celor din afara cercului de contacte, insa acestea sunt dirijate catre fisierul "Other", deseori ignorat de utilizatori, potrivit Wall Street Journal.

Noul sistem Facebook ar permite trimiterea de mesaje direct catre fisierul principal "Inbox" al utilizatorului, pentru o taxa.

Fiecare mesaj trimis va costa initial 1 dolar, insa Facebook intentioneaza sa regleze in continuare pretul.

Citeste si:

Doar utilizatorii persoane vor putea trimite mesaje folosind acest sercviciu, astfel incat companii importante, precum Coca-Cola, sa nu poata transmite cantitati mari mesaje catre grupuri de utilizatori.

Pentru moment, Facebook limiteaza serviciul la un numar restrans de utilizatori din SUA si restrictioneaza numarul de mesaje pe care cineva le poate primi in acest fel la 1 pe saptamana.

Masura vine la cateva luni dupa ce Facebook a inceput sa testeze un serviciu separat care cerea utilizatorilor sa plateasca 7 dolari pentru a creste vizibilitatea propriilor postari printre contactele de pe site.

Facebook, care a depasit 1 miliard de utilizatori activi lunar, are si o serie de initiative privind reclama si comertul online.