Noua abordare metodologica monitorizeaza comportamentul online al consumatorului care intentioneaza sa cumpere un anumit produs sau serviciu (website-urile vizitate, timpul petrecut pe fiecare site, cuvintele cheie dupa care a realizat cautarea etc.) si imbina aceste informatii cu analize saptamanale referitoare la interactiunea pe care o are consumatorul cu marcile in mediul offline (ex. in magazine, la dealeri), precum si evaluarea influentei fiecarui punct de interactiune pentru luarea deciziei finale de cumparare.

“Procesul de luare a deciziei de cumparare a devenit unul deosebit de complex odata cu multiplicarea punctelor de interactiune cu marcile. De exemplu, conform studiului multiclient GfK „Internetul si decizia de cumparare”, 84% dintre utilizatorii romani de Internet din mediul urban au luat in considerare pentru cumparare alte marci decat cele pe care le aveau initial in minte, dupa ce au cautat informatii online. Noua solutie GfK de cercetare ne permite o intelegere 360° a consumatorului modern din punct de vedere motivational, atitudinal si comportamental, deopotriva in mediul online si offline”, declara Raluca Raschip, Director GfK Romania.

Un traseu tipic de cumparare in mediul online
Cu ajutorul acestei solutii, companiile vor putea sa identifice mixul potrivit dintre online si offline, sa isi optimizeze mesajele de comunicare pentru punctele cheie de interactiune cu marca, in momentele decisive pentru luarea deciziei de cumparare.