Comisia Europeana, autoritatea antitrust din Europa, a decis ca Facebook Messenger şi WhatsApp, aplicatiile de mesagerie pentru smartphone-uri ale celor doua companii, nu sunt concurenti apropiati, astfel ca utilizatorii vor avea in continuare "o gama de optiuni" din care sa aleaga şi in urma tranzactiei.

"Am analizat cu atentie propunerea de achizitie si am ajuns la concluzia ca tranzactia nu va duce la impiedicarea competitiei pe aceata piata dinamica si in ascensiune", a declarat Joaquín Almunia, comisarul antitrust.

Operatorii din telecomunicatii din Europa au facut lobby impotriva acestei tranzactii, avertizand ca preluarea WhatsApp de catre Facebook ar putea oferi celor doua companii un control sporit asupra pietei şi asupra datelor despre utilizatori. Cu toate acestea, Comisia Europeana a decis ca acest control asupra datelor consumatorilor nu va afecta competitia de pe piata publicitatii din mediul online, iar ca pronuntarea asupa ingrijorarilor legate de confidentialitatea respectivelor informatii despre utilizatori nu intra in competenta sa.

Investigatia condusa de UE in acest caz a fost perceputa drept un test pentru modul in care legislatia europeana din domeniul concurentei va fi aplicata in cazul social media, decizia venind pe fondul creşterii ingrijorarii legate de puterea pe care companiile americane din tehnologie au capatat-o in Europa.

Citeste si:

In luna aprilie, autoritatea antitrust din SUA a aprobat tranzactia. In mai, Facebook a cerut Comisiei Europene sa verifice daca preluarea de catre companie a serviciului de mesagerie WhatsApp respecta reglementarile antitrust.

Preluarea WhatsApp de catre Facebook pentru 19 miliarde de dolari, anuntata in februarie, este cea mai mare achizitie a unui start-up in ultimii ani, cu mult peste tranzactia de 1 miliard de dolari prin care Facebook a preluat Instagram in 2012 sau achizitia pentru 8,5 miliarde de dolari a Skype de catre Microsoft.

Reteaua sociala Facebook are 1,3 miliarde de utilizatori in intreaga lume, 300 de milioane dintre aceştia folosind, de asemenea, şi aplicatia Facebook Messenger. WhatsApp, care ofera o solutie ieftina pentru inlocuirea mesajelor trimise pe telefon, are 600 de milioane de utilizatori la nivel mondial. Preluarea WhatsApp reprezinta cea mai mare tranzactie din istorie pentru Facebook, care, astfel, işi asigura o prezenta importanta pe piata serviciilor de mesagerie pentru telefonia mobila.