IAB Romania prezinta un set de actiuni menite sa reduca riscurile adblocking-ului in plan local, impreuna cu o recapitulare a activitatii de autoreglementare a industriei de pana acum.

  • Procesul de autoreglementare a publicitatii online/interactive este unul permanent, demarat in Romania in 2007 si continuat periodic, prin standarde de display , email marketing si direct response.
  • IAB Romania pregateste revizuirea setului de standarde de industrie pentru display advertising incluzand si publicitatea pe mediile mobile (smartphone-uri si tablete).
  • Procesul de autoreglementare a fost intotdeauna si trebuie sa fie in continuare un proces comun, de industrie, cu participarea tuturor partilor implicate in livrarea de mesaje comerciale prin intermediul mediilor interactive.
  • IAB Romania anunta o serie de activitati de industrie menite sa previna riscurile adblock-ing-ului, printre alte obiective.

“IAB a facut si continua sa faca demersuri constante in directia sustinerii bunelor practici. Daca fiecare parte implicata, si aici vorbesc de o perspectiva 360, si-ar asuma responsabil si matur rolul in ecosistem, efectele pe termen lung ar fi mult mai putin periculoase. Activand intr-o piata dinamica si permisiva riscul incalcarii regulilor imprumuta din ce in ce mai mult din presiunea drobului de sare. De aceea, inainte ca acesta sa cada, autoreglementarea, responsabilitatea si bunul simt (fata de oricare dintre jucatorii implicati - de la advertiser, la agentie, la publisher, la utilizator) sunt atribute indispensabile intr-o piata pe care ne dorim sa o mentinem la standardul meritat”, a subliniat Raluca Mateiu, CEO InternetCorp.

“Blocarea publicitatii pe Internet este un lucru rau atat pentru publisheri cat si pentru cititori. In curand tot mai multi producatori de continut vor implementa metode de limitare a accesului la informatii pentru acei uitilizatori care folosesc software specializat de blocare a reclamelor, riscand astfel sa transforme problema intr-un continuu joc de-a soarecele si pisica. Ma bucur ca aceasta situatie a devenit in sfarsit de interes larg, pentru ca astfel vom fi nevoiti sa gasim solutii inovatoare pentru a permite accesul cititorilor la informatii fara a afecta veniturile din publicitatea online”, a declarat Sebastian Cochinescu, chief digital officer, Burda Media Romania.

''De cele mai multe ori pentru a produce un continut bun publisherii au nevoie o sustinere financiara corespunzatoare si pentru a avea cititori, acestia trebuie sa gaseasca pe site informatii utile si de calitate, iar aici apare nevoia de a stabili un echilibru intre cele doua. Trendul de dezvoltare a aplicatiilor de tip ad-blocking arata ca a venit momentul sa fie adus in discutie modul de generare continut si cum este privit acesta. La nivelul unei afaceri care consuma un anumit procent di n venit pentru comunicarile de tip comercial, canalele digitale genereaza doua tipuri de continut: cel calitativ si spam-ul. Diminuarea continutului care nu este relevant prin filtrarea din planul media site-urile de tip spam, si a formatelor de tip intruziv sau folosirea capping-ului pot fi luate in calcul'', a declarat Alex Volocaru, online communication specialist, Orange Romania.

Citeste si:

''Si userii, si agentiile si publisherii au o intelegere a necesitatii reclamelor de orice fel. Totusi, este un echilibru fragil, iar discutiile pe tema adblockerelor semnaleaza riscul ruperii acestui echilibru. Relevanta si bunul simt ar trebui sa fie reperele pentru fiecare initiativa de marketing, nu doar comunicare. Si asta implica atat clientul cat si agentiile si publisherii'', a declarat Gabriel Patru, head of strategy, MEC Global.

''Trebuie sa recunoastem ca suntem intr-un moment in care presiunea dinspre utilizatori catre publisheri si advertiseri creste odata cu consumul canalelor digitale in general. Si utilizatorii sunt indreptatiti sa faca asta. Altfel, punctele forte ale digitalului vs celalalte canale media (tv, radio, presa scrisa) sunt anulate. Exact acesta este motivul pentru care advertiserii si publisherii trebuie sa lucreze impreuna pentru a creste relevanta modului in care creeaza si implementeaza campan iile pe care le au. Iar, in aceasta directie, initiativele IAB sunt de foarte bun augur. Sprijinim si incurajam IAB sa continue demersurile pentru autoreglementare astfel incat interesele celor 3 parti - advertiseri, publisheri si mai ales utilizatori - sa fie indeplinite'', a declarat Robert Anghel, head of digital channels, ING Bank Romania.