Un studiu realizat de ibi research si Universitatea din Regensburg privind distributia multi-channel, arata ca mai mult de 80% din cumparatori isi iau informatiile de pe Internet inainte de a cumpara un produs. Mai mult, studiul „The omnichannel opportunity“, realizat de Deloitte si eBuy, releva ca cel putin 34% din oameni se informeaza online, apoi finalizeaza achizitia in magazinele offline.

Pe piata din Romania sunt peste 10 milioane de oameni cu acces la Internet si unealta „Consumer Barometer“, dezvoltata de Google, arata ca din totalul utilizatorilor de internet, 77% se informeaza online inainte de a cumpara si aproximativ 47% cauta informatii online, apoi cumpara offline.

Conform raportului „Retailers and the Age of Disruption“, realizat de PwC, cei mai multi cumparatori care achizitioneaza online fac acest lucru datorita preturilor mai mici (56%), plus stocurilor mai bune si gamei mai mare de produse (46%). Atunci cand magazinele traditionale pot convinge clientii sa vada, atinga si incerce produsele, cumparatorii decid sa cumpere offline pentru oportunitatea de a avea produsul imediat, fara timp de asteptare (53%).

Activitatile offline si online de promovare sunt doua moduri diferite de abordare a potentialilor clienti, care, la randul lor, necesita tehnici si instrumente diferite pentru a ajunge la publicul tinta.

Cu toate acestea, in multe cazuri, actiunile din mediul digital influenteaza decizii din magazinele clasice. Prezenta online va functiona, de multe ori, drept un catalog al produselor, oamenii putand verifica oferta, indiferent daca acestia decid in cele din urma sa cumpere online sau offline. Astfel se ajunge ca promovarea online sa fie un punct de pornire crucial pentru achizitii. Campaniile de retargetare sunt o componenta importanta a strategiei de promovare online si ajustarea lor la specificul fiecarui client pot avea efect asupra tuturor canalelor de vanzare.

RTB House prezinta cateva strategii de retargetare, care ajuta si conversiile offline

Scopul campaniilor de retargetare nu este doar vanzarea online, ci si construirea unei bune imagini a brandului, care va influenta la randul ei rezultatele in online si offline.

Citeste si:

Astfel, creatiile folosite au si un efect de branding, chiar daca acesta este dificil de masurat. Desi scopul principal al reclamei este de a conduce potentialii cumparatori spre achizitie, elementele marcii folosite online vor avea influenta si vor fi recunoscute, imbunatatind perceptia consumatorilor. Este important atat online, cat si offline ca brandul sa fie prezent in mintea potentialilor cumparatori.

In functie de specificul clientului, poate fi utila folosirea unei creatii care va incuraja oamenii sa cumpere offline.

Pentru unele categorii de produse cautarile sunt efectuate pe internet, cumparatorul capata informatii despre acesta, dar doar o mica parte din vanzari sunt finalizate online. Acesta este cazul multor magazine care vand bunuri cu pret mare, cum ar fi echipamente si materiale pentru constructii, mobilier de mari dimensiuni si altele. Aceste branduri pot sa utilizeze promovarea online pentru a genera vanzari in magazinele offline. O modalitate de a face acest lucru este utilizarea creatiilor care ii pot arata unui potential cumparator produsul pe care il cauta, impreuna cu sugestia contactarii unui consultant.

Folosirea tehnologiei de retargeting pentru a directiona utilizatorul spre punctul de vanzare offline prin afisarea unei harti catre cel mai apropiat magazin poate fi utila deoarece un potential cumparator nu are de unde sa stie exact unde se regaseste acel punct de vanzare. Instrumentele de retargeting ajuta ca fiecare utilizator sa primeasca mesajul cu produsele de interes pentru el. De asemenea, se poate merge si mai departe cu aceasta strategie, fiind afisat un voucher sau un bonus, care sa intareasca decizia de achizitie.