In comparatie, in Europa Occidentala, Canada si Statele Unite, clientii aleg sa lucreze prin intermediul unei agentii imobiliare, intr-un procent de peste 90%.
Motivul principal al acestei diferente este faptul ca majoritatea agentilor imobiliari romani practica preponderent intermedierea, modalitate de vanzare a locuintei care, in realitate, nu avantajeaza niciuna dintre cele doua parti implicate, singurul obiectiv al agentului fiind acela de a incheia tranzactia cat mai rapid pentru a intra in posesia comisionului.
S-a ajuns astfel, conform studiului, ca 75% dintre romani sa creada ca intermedierea este cea mai buna modalitate de a colabora cu un agent imobiliar, fiind, de fapt, singura modalitate pe care o cunosc.
„Romanii au, in mod gresit, convingerea ca in cazul intermedierii, agentul imobiliar reprezinta ambele parti. De fapt, in procesul de intermediere, singurele interese pe care agentul imobiliar le apara in prezent sunt ale sale. Pentru a face o paralela, este ca si cum intr-un proces ai fi reprezentat de un procuror, nu de avocat.”, a declarat Catalin Scripcaru (foto), presedintele Century 21 Romania.
Conform studiului comandat de Century 21 Romania, odata ce le-a fost explicat procesul de reprezentare (caz in care agentul imobilar reprezinta doar una dintre partile implicate in tranzactie), 1 din 4 romani a afirmat ca isi doreste sa beneficieze de acest serviciu.
“In reteaua Century 21, reprezentarea este modalitatea fireasca de a colabora cu clientii nostri, 90% dintre tranzactiile incheiate de agenti desfasurandu-se in aceste conditii”, a adaugat Catalin Scripcaru.
2 din 3 romani nu pot sa numeasca o agentie imobiliara
Presedintele Century 21 Romania considera ca rezultatele studiului, conform carora peste jumatate dintre romani nu lucreaza cu agentii imobiliare, reprezinta o adevarata oportunitate pentru agentiile imobiliare care ofera servicii de calitate. Acest aspect este confirmat si de fragmentarea pietei imobiliare, per total: 2 din 3 romani nu pot sa numeasca o agentie imobiliara.
“Daca in perioada de dezvoltare economica, serviciile unui agent imobiliar nu puteau face diferenta pentru ca tranzactiile se incheiau mult mai usor, in contextul actual situatia este diametral opusa. Acest studiu ne arata ca asteptarile consumatorilor de servicii imobiliare au crescut iar motivul pentru care nu apeleaza la agenti este ca nu cred in valoarea adaugata pe care acestia o pot oferi”, a declarat Catalin Scripcaru, presedintele Cenutry 21 Romania.
Reteaua Century 21 din Romania cuprinde la ora actuala 6 agentii detinute si operate in mod independent, in Bucuresti, ce ofera servicii imobiliare la standarde internationale, precum si o divizie de cercetare si evaluari imobiliare.
Cover foto: inside-real-estate.com
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: