Bucurestiul acopera 18 la suta din necesarul de locuinte in Romania, in conditiile in care cererea pe piata imobiliara ajunge in prezent pana la doua milioane de locuinte, a declarat, miercuri, Dan Ioan Popp, presedintele companiei imobiliare Impact citat de Rompres.
"In prezent, nu exista nici un studiu care sa tina seama de cele trei coordonate pe care ar trebui sa se bazeze o estimare. Este vorba de factorul demografic, cel financiar si cel cultural-emotional. Sunt, de altfel, trei variabile despre care nimeni nu stie cum vor evolua. Activitatea in imobiliar este, de aceea, pe termen lung, pentru jucatori cu nervii tari. Desi dinamica in prezent, piata imobiliara romaneasca nu este nici pe departe sigura. Un crah bancar nu este nici pe departe atat de nimicitor economic ca unul imobiliar. Nu este cazul Romaniei, dar guvernul si sistemul bancar trebuie sa aiba grija ce se intampla pe aceasta piata pentru a nu se crea premizele unui astfel de dezastru", a precizat Dan Ioan Popp.

Cu prilejul prezentarii rezultatelor financiare ale companiei Impact, presedintele Dan Ioan Popp a facut o evaluare a situatiei actuale de pe piata imobiliara.

El a sustinut ca marea schimbare in imobiliar se va inregistra in urmatorii doi ani in zona rurala si nu in cea urbana, cum ar fi fost de asteptat. Anul 2007 va marca, astfel, "trezirea fondului imobiliar vechi, in fata caruia noile dezvoltari vor pali". Altfel spus, odata cu renovarea si reabilitarea cladirilor vechi de patrimoniu, acestea vor acapara peste 80 la suta din piata tranzactiilor imobiliare.

O alta tendinta a anului 2007, vizibila chiar din 2005, este dezvoltarea fondului imobiliar pentru birouri si pentru hale industriale. "in imobiliar trebuie sa gandesti local, tinand cont de forta de munca si de puterea de cumparare. Astfel, Bucurestiul si marile aglomerari urbane vor cunoaste dezvoltari imobiliare la un nivel urbanistic superior, dar si la alte preturi decat cele practicate in orasele mici, unde mentalitatea cetatenilor este cea din evul mediu", a spus Dan Ioan Popp.

Presedintele companiei Impact a atras atentia ca de multe ori strategiile de creditare a bancilor comerciale sunt o frana pentru dezvoltarea investitiilor pe piata imobiliara. Cu toate acestea, factorul determinant in manipularea preturilor pe piata imobiliara este mass-media. in general, cetatenii reactioneaza la stimulii indusi de ziare si televiziuni si mai putin la ceea ce se intampla real in piata.

"Este foarte important ca mentalitatea cetatenilor sa se schimbe. Trebuie inteles, cand citesti un ziar sau vezi o emisiune tv, ca in spatele activitatii de presa patronul trustului poate avea si afaceri in zona imobiliara. A specula nu este un termen peiorativ, dar cei implicati sunt datori sa reactioneze obiectiv", a precizat Dan Ioan Popp, el insusi moderator al unei emisiuni radio pe teme imobiliare.

Presedintele Impact a facut si o prezentare a ofertei companiei sale, care practica preturi de vanzare a unitatilor locative structurate in functie de tipul locuintei - bloc, casa insiruita, casa unifamiliara - si de amplasament. Pentru Bucuresti, Impact practica preturi cuprinse intre 1.500 - 2.000 euro pe metru patrat construit, fara TVA.

Pentru o locuinta la bloc, de circa 60 metri patrati, pretul variaza in jurul valorii de 40.000 euro fara TVA. Pentru o casa modesta, cu o suprafata construita de circa 100 metri patrati, pretul este de 60.000 euro fara TVA si fara valoarea terenului aferent constructiei.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Imobiliare și construcții »


Setari Cookie-uri